Pronaći grešku Woodyju, voljeti lezbijsku ljubav i žaliti za Šovagovićevim talentom

Planirate ići u kino, a niste sigurni što vrijedi pogledati? Pročitajte recke iz pera našeg Anđela Jurkasa.

4.12.2013.
11:10
VOYO logo

JASMINE FRENCH (Woody Allen)

Njega možete obožavati ili ne podnositi. Teško će se naći neopredijeljenih prema filmskim jezicima i stilistici govornih komedija neurotičnog maga Woodyja Allena. Očalinko je majstor variranja dramatskih situacija u gorko komičnom pelinu, a to još jednom savršeno dokazuje u priči o bivšoj bogatašici na prilično jasnom putu prema dolje. Uz vrhunsku glavnu ulogu Cate Blanchett, liniju odličnih spariranja (Alec Baldwin u ulozi ljigavog muža, Sally Hawkins kao Ginger, junakinjina sestra te nekoliko sporednih komičnih uloga muškaraca okrenutih oko Ginger), Allen kao i u "Hannah i njenim sestrama", "Purpurnoj ruži Kaira", svoj sili filmova u kojima u centralnu ulogu stavlja junakinju u raznim životno dvojbenim situacijama, i ovdje se oslanja na instinkt savršenog rada s vrhunskim glumcima. Tu dobiva na autentičnosti i pitkosti filma. Pače poistovjećivanju i uživljavanju gledatelja i brigu za zbivanja na ekranu, što je osnovna pretpostavka dobrog spajanja dramskih i komičnih situacija. Film je prepun životnih i realno sagledanih situacija, s puno otvorenih pitanja i još više tek naslućenih odgovora. Allen je redatelj koji vodi do svojih likova ali im rijetko kada probija gard niti sugerira niti podcjenjuje gledatelja, već im servira situaciju otvorenog kraja...

//www.youtube.com/embed/FER3C394aI8

Tekst se nastavlja ispod oglasa

9/10

DOSTAVLJAČ (Ken Scott)

Premda Vince Vaughn nije osobito pouzdan garant dobre komedije, pogotovo kad se njome prizivaju klasični elementi apsurda i zabune, u kakve su u zlatno doba Hollywooda redatelji poput Franka Capre iili Billyja Wildera voljeli stavljati vrhunske glumce poput Jamieja Stewarta ili Jacka Lemmona, "Dostavljač" je ispao simpatičnom razbibrigom. Radi se o komediji zabune plasiranoj na premisi stavljanja neambicioznog zgubidana u situaciju da je kao ex donor sperme naznačen ocem 533 djece. Od toga trena stubokom mijenja svoje dokoličarske životne navike a komedija polako ali sigurno klizi u limunadastu feelgood melodramicu s jasnim i uvjetovanim happy endom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

//www.youtube.com/embed/DL_RDUaLpMw

6/10

ADELIN ŽIVOT (Abdellatif Kechiche)

Laureat ovogodišnjeg canneskog festivala topla je ljudska drama o ljubavi i životu dvije djevojke koje pronađu i zagube ljubav u periodu od nekoliko godina poznanstva. U toj rečenici sazdana je sva običnost, ujedno i privlačnost ljubavne drame o kompliciranju međuljudskih odnosa nevezano za spol. Buđenje ljubavi, zalijevanje ljubavi i uvenuće iste prikazano je kroz portret Adele i Emme, dviju studentica, ljubavnica, partnerica, a kasnije strankinja po tijelima ali ne i osjećajima. Naturalizmu i sugestibilnosti doživljaja doprinose dvije predivne mlade glumice (Adèle Exarchopoulos i Lea Seydoux) u čijim je minimalističkim znacima pažnje jedne prema drugoj skriven svemir neotkrivenih ljudskih osjećaja i svakodnevnih drama. Sa sobom samima i okolinom. Nikad aktualnija tematika, raskošan je emotivni tobogan serviran tako nadohvat ruke da ne jednom tokom filma junakinje poželite zvati Mimom i Martom, ne slučajno.

//www.youtube.com/embed/Y2OLRrocn3s

Tekst se nastavlja ispod oglasa

10/10

VISOKA MODNA NAPETOST (Filip Šovagović)

Biti Filipom Šovagovićem u kontekstu nacionalne kinematografije nije zahvalan zadatak. Breme prezimena i staroga Šove nadvija se štogod radio. I sestrina prisutnost još od vremena Kreljine "Stele" i ukazanja u hvaljenoj "Ivi" Tomislava Radića. Ali pozicioniranjem svog rada na svojevrsnu marginu, zauzeo je poziciju "mavericka" (tako u Hollywoodu vole tepati neprilagođenim i svjesno buntovnim i odmetnutim pojedincima od dominantnih struja i vladajućih tokova) bez obzira radilo se dramskim, humorističkim, redateljskim ulogama, Filip si je tom taktikom osigurao prilično bezbolnu poziciju pri kojoj bez puno štete i zamjerki može svaštariti gdjegod se nakani okušati. Bilo kreveljiti se u "Našoj maloj klinci" ili igrati sporedne role u tuđim filmovima ili režirati svoje vizije. Pa tako i snimati filmove bez puno reda, discipline, unutarnje logike, da bi ih stihijski mogli prozvati nadrealnima. Sličan kaotični model rada predstavio je u teško razumljivoj i probavljivoj "Pušća Bistra", da bi taktiku reprizirao i pri "Visokoj modnoj napetosti". Naime, radi se o filmovima iznimno talentiranog čovjeka kojem se osim talenta i volje za zajebancijom ništa drugo smisleno nije dalo raditi, pa je i kao takav nabacao nekoliko lopata svježih filmskih fresaka, smontirao ih u kakvu takvu cjelinu i nakon tri godine snimanja, dosnimavanja, lovljenja priče za rep, uspio zgotoviti drugi dugi metar. Baš kao i Brešan svoj film izolira na otok, služi se metaforama progovaranja o tipskim predstavnicima rvackog tranzicijskog društva (tri brata su mu političar, bivši svećenik i narkoman, o glumi Navojčevih bilo je i boljih trenutaka vrednijih spomena), vrstajući se na teren groteskne i apsurdne komedije, međutim bez isuviše komičnih momenata, za razliku od spomenutog Vinka koji unatoč račvanjima priča i scenarističkih brzaca, svoju priču nekamo vodi. Naći će prostor za trik ukazanje Stipe Mesića, preskakat će s crno bijelog na kolor, igrati se bez neke značajne logike svim stečenim filmskim i redateljskim zanatskim vještinama koje mu digitalni fotoaparati namjesto kamera omogućuju. U kontekstu američke indie kinematografije takav bi film uz prisebniju režiju imao svoje mjesto na Sundanceu, u Hrvatskoj bojim se da je realna stvarnost - prazna kina i skorašnja TV premijera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

//www.youtube.com/embed/4LK6T9AYn00

5/10

ISKONSKI NAGON (J. Mickle)

U potrazi za svježim horor idejama američki redatelji posljednjih godina lako se okreću snimanju remakeove ne tako davnih originala, vrlo često meksičkog porijekla. Ovdje je takav slučaj. Priča o neobičnoj obitelji vođenoj pod patrijarhatom glave obitelji posložena je koncepcijski sistemom lego kockica za sabiranje klasične jeze. Sivi ispijeni likovi, obitelj koja čuva tajnu, prijeteća, mračna atmosfera, dolazak oluje koja pokreće niz otkrivanja slučajeva nestalih osoba...Ništa osobito revolucionarno, ali ni tragično loše za ljubitelje horora. Svi opći postulati poredani prema školi pisanja klasičnog horor skripta. Predvidljiva količina jeze.

//www.youtube.com/embed/kPG9kZmEwcs

Tekst se nastavlja ispod oglasa

6/10

SNJEŽNO KRALJEVSTVO (C. Buck/J. Lee)

Božić je vrijeme razmahavanja Disneyeve fabrike proizvođača pametnih crtića s moralnim potkama. Ove godine plasiraju priču o smrznutom kraljevstvu Arrendaleu i dvjema sestrama, svakoj s jedne strane hladnoće. Da bi vratila kraljevstvo u prvobitno stanje hrabra Anna zajedno s klempavim mladićem kreće kroz ciču zimu u pustolovinu ne bi li oslobodila sestru vradžbine zbog koje je zaledila i snijegom obavila cijelo kraljevstvo. Krasno dizajnirani krajolik, razrađeni likovi na klasičnoj podjeli između antagonista i pozitivaca, uvrštavanje ponešto nespretno - šaljivih sporednih karaktera, dovoljno za bazičnu podjelu, priču između dobra i zla. Iznimno domišljat i zabavni crtić na već viđenim modelima podastire dovoljno zabave za ljubitelje crtića novog doba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

//www.youtube.com/embed/x1ieZ4f-DqM

7/10

bomba
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo