VIDEO: / Filmovi koji bi vam mogli uljepšati ovo ljeto

Od ovih deset filmova koji su odnedavno našli na i domaćem DVD tržištu svatko bi trebao za sebe naći barem jedan po volji.

24.7.2012.
19:47
VOYO logo

YOUNG ADULT (Jason Reitman)

Ono što je "Up In The Air" istog redatelja značio Georgeu Clooneyu, to je odnosni film pečat bravuroznim ukazanjima veličanstvene Charlize Theron. Uz nemalu pomoć hvaljene scenaristice Diablo Cody (Juno) priložena je briljantna studija karaktera i magistarska praktična vježba mikroglume u kojoj možete uživati secirajući svaki pokret glavne glumice dok od svakodnevnih radnji čini čudesa. Gorkasta komedija o ghost writerici novela za starije maloljetnike koja se ne snalazi najbolje u emotivnoj krizi srednjih godina i sjecištima puteva tipski je primjer one vrste filmova na prvi pogled "ni o čemu" dok zapravo iznimno seduktivno govore o svakodnevici ljudi uhvaćenih u trenutku. U maniri najboljih trenutaka redatelja stare škole mladi Reitman (Hvala što pušite, Juno) savršeno gleda kroz glumce i razumije ih. Dozvoljava im da kroje i da ne glume glumu. U tome je ujedno i tajna razo tkrivanja savršeno odrađenog glumačkog ali i redateljskog posla. Film koji izaziva žmarce, a da toga neće biti svjesni. http://www.youtube.com/embed/Ar_-v7dEEoo

9/10

Tekst se nastavlja ispod oglasa

J EDGAR (Clint Eastwood)

Staložena narativna režija Clinta Eastwooda portretirala je stasanje mladog J Edagara Hoovera u čovjeka koji je za stožernih godina u američkom federalnom birou predstavljao strah i trepet ne samo među podređenima već i mnogim metama famoznog 'lova na vještice'. Eastwood nije žmirio pred potencijalno skliskom temom navodnog Hooverovog homoseksualizma i nimalo ambivalentnih osjećaja spram bliskog mu suradnika, advokata Clydea Tolsona u odličnoj prispodobi Armie Hammera. Scena njihove borbe i proloma osjećaja od mržnje do strasti i osjećaja pripadanja i određene mješavine seksualne i poslovne lojalnosti jednoga drugome briljantno su izvedene. Film je u ključnim točkama izgrađen na jakim karakterima, osobnostima koje nose ekranizaciju. Shodno tome, od sjajne Di Capriove konstrukcije dotičnog preko sporednih ženskih uloga (Naomi Wats, Judi Dench), Clint se kao stari majstor opet dao u službu likova i priče kroz centralne točke J Edgarove biografije ekranizirane prema skriptu Dustina Lancea Blacka, režiravši interesantan dokument američke povijesti. http://www.youtube.com/embed/DR6fCQ71xcY

8/10

Tekst se nastavlja ispod oglasa

UMJETNIK (Michel Hazanavicius)

Trijumf francuskog nijemog filma u doba dominacije amerikanizacije 3D sci fi efekata djeluje pomalo nestvarno, no baš je berba "Umjetnika" na posljednjoj dodjeli Oscara dokazala još jednom kako "akademci" vole šokirati i dokazivati se samosvojnošću. Iznenađujući ponekad i sebe same, dok s druge strane zapravo savršeno odgovaraju predodžbi robovanja filmovima "umjetničkih konotacija" radije nego li drugim žanrovima i izazivanjima zabave. Utoliko je romantična drama Michela Hazanaviciusa o ljubavnoj priči s kraja dvadesetih godina prošlog stoljeća o zvijezdama nijemog filma i njihovim prilagodbama na dolazak zvuka, zapravo prvo igrala na trik i sentimente nego li je mogla impresionirati ostalim glumačkim zanatima. Ali ideja je uspjela i sasvim je legitimno efektom iznenađenja izboriti svoje pravo na "drukčijost" od ostalih. Nezanemarivi su odlični glavni glumci Jean Dujardin kao George Valentin i Bérénice Bejo kao Peppy Miller, dok se uz simpa psića Jacka prošetala krema ne toliko razvikanih, ali sjajnih epizodista a la Penelope Ann Miller, John Goodman, James Cromwell, Malcom McDowell. Film za ljubitelje vizualnoga, crno bijelog u boji i puno tolerancije na hype trenutka. http://www.youtube.com/embed/OK7pfLlsUQM

8/10

Tekst se nastavlja ispod oglasa

ZAVJET LJUBAVI (Michael Sucsy)

Imati dvoje vrućih mladih glumaca (neodoljiva Rachel McAdams i prilično odoljivi Channg Tatum, bar što se glumačkih performansi tiče) i prema istinitoj priči adaptirati romantičnu ljubavnu dramu za predmijevanu publiku željnu buketa cvijeća oko Valentinova, zadatak je za vrsnog redatelja ako ne želite gledati bljutavu limunadu nakon koje žalite jer je udovoljavala svim pretpostavkama da bude pretvorena u jednu od najljepših ljubavnih priča svih vremena. Nešto se slično desilo s filmom "Ja ću budan sanjati/What Dreams May Come" Vincenta Warda s Robinom Williamsom u kojem se dirljiva i istinski romantična ideja o vječnoj ljubavi dvoje ljudi gubi u plošnoj i lošoj redateljskoj razradi. Identičan je slučaj u priči o dvoje mladih koji se beskrajno vole, no nakon autmobilske nesreće ona izgubi pamćenje i njen se momak mora opet izboriti za njeno srce iako su sada potpuni stranci. Neuspjelo izbjegavanje klišeja i patetike, nedostatak kemije između dvoje protagonista umanjilo je predložak koji je nudio daleko više.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

4/10

JEDNOG DANA (Lone Scherfig)

Veliki je problem ljubavnih filmova nedovoljna redateljska pažnja pri odabiru dovoljno kompatibilnih glumaca. Ako se desi klik trenutak u kojem oboje profunkcioniraju na razini komunikacije mislima, nešto poput vječnih klasika a la Bogart - Hepburn, problem je riješen pri samom startu snimanja. U suprotnom ako je odabir glumaca u tolikom kakvosnom raskoraku da jedan glumac samom prisutnošću nametne se i "poždere" partnera, film je u velikom problemu. Upravo to je primjer ljubavne drame o razvoju odnosa dvoje zaljubljenih prijatelja koji se istog dana raznih godina nalaze u slično-različitim situacijama. Jim Sturgess je bezlična i nedostojna prikaza ukazanja u kadru s autentičnom Anne Hathaway. Raskorak između njih dvoje rezultirao je da gledatelj ne može doživjeti svu divotu i tragiku njihove ljubavi. Uz jačeg i uvjerljivijeg karakternog muškog partnera imali bismo klasik ljubavnog filma, ovako samo još jedna stereotipna melodrama i upropaštavanje sjajnog predloška novele Davida Nicholsa. http://www.youtube.com/embed/GU4qLmIXbOE

Tekst se nastavlja ispod oglasa

5/10

KUPILI SMO ZOO (Cameron Crowe)

Što se dogodi kad se voljena supruga razboli i umre? Postajete samohrani otac dvoje predivne djece, osnovnoškolke i pubertetlije. Trebate streloviti rez i neki funkcionalan način nošenja s nastalim emotivnim rupama. Trebate hitno odgovore na tisuću praktičnih i generalnih pitanja. Trebate slamku za koju ćete se držati, a dojam je, kamo god krenuli, da gubite tlo pod nogama. Na tim se premisama zasniva zaplet novog filma cijenjenog američkog rock generacijskog filmaša Camerona Crowea (Singles, Jerry Maguire, Almost Famous). Kupili smo ZOO emotivna je i topla ljudska drama s komičnim elementima i spariranjem životinja koja će poslužiti svrsi i metaforama skrbi. Crowe odlično portretira karaktere uz dobrog Matta Damona i Scarlett Johansson sjajno se snalazi u baznim križaljkama ljudskih odnosa a glumačka ekipa, od malih glumaca do životinja, dobrim je dijelom uigran team. Red smijeha, red suza, red odgovora bez pitanja, red pitanja bez odgovora, red sreće, red tuge, u nekoliko koraka jedan feel good obiteljski film. http://www.youtube.com/embed/X4vth-z7ML8

Tekst se nastavlja ispod oglasa

7/10

NA RUBU (Asger Leth)

Krimi trileri s neočekivanim zapletima nakon perioda Hitchockove vladavine dobili su nanovo hollywoodski vjetar u leđa s uspjehom "Privedite osumnjičene". Otad se svake godine više ili manje uspješno snimi pod normativno nekoliko filmova tipa "Man On A Ledge". Čovjek na rubu je bjegunac iz zatvora koji prijeti samoubojstvom skokom s zgrade ne bi li dokazao svoju nevinost i korupciju od policije do biznismana. Redateljski i scenaristički vrlo suvislo odrađen posao uz mahom korektne glumce (i to se viđe odnosi na redanje sporednih rola u potezu od sjajne Elizabeth Banks, Eda Burnsa, Jamie Bella i Genesis Rodriguez dok je glavni akter Sam Worthington najmanje saživljen s ulogom), zadržat će vam prijeko potrebnu pažnju. http://www.youtube.com/embed/FOBiNI-JbNM

Tekst se nastavlja ispod oglasa

7/10

OPSTANAK (Joe Carnahan)

Čovjekova borba protiv prirode i izdržljivost u neljudskim uvjetima preživljavanja, upitnost postojanja vjere i boga i ljubavi, velike su teme i nerijetko često rabljene i zlorabljene od strane nedarovitih filmaša. Polarna Aljaska domom je radnika na platformi i bušotini koji će nakon preživljavanja avionske nesreće ostati zarobljeni u planinama obavijenim snijegom bježeći pred čoporom gladnih vukova. Putem će otvarati pitanja izdržljivosti, preživljavanja, vjere, borbe i snage čovjeka. Uz sjajnog vođu Liama Neesona ekipa od jedne načelno stereotipne i neiskoristive priče plasira vrsnu psihološku dramu s akcijskim podkontekstom. Unatoč povremenim scenarističkim nelogičnostima film je preporučljiv za ljude jakih želudaca. http://www.youtube.com/embed/Hfb0-U0ydj8

Tekst se nastavlja ispod oglasa

8/10

JOHN CARTER (Andrew Stanton)

Jedan od neshvatljivih podbačaja Hollywooda pri pokušaju crossing overa nekoliko žanrova i mješanja naoko nespojivih elemenata herojske i mitološke bajke uz specijalne efekte u službu pričanja priče s drugih planeta, dakle futurističkih dimenzija. Junak John Carter je kauboj koji završi na Marsu gdje počne nadljudski skakati i boriti se za oslobođenje planeta s tamošnjim ugnjetavanim stanovnicima. Nešto između "Mad Maxa 2: Drumskog ratnika", drugog dijela trilogije "Ratova zvijezda" i "Avatara" bez pametnih kontekstualizacija, film je bez karizmatičnog glumca već u produkciji bio osuđen na propast. Čini se da od planiranih tri nastavka ostaje na neuspjelom plasiranju jednog jedinog. http://www.youtube.com/embed/pcV7aXL8txU

Tekst se nastavlja ispod oglasa

4/10

PUPIJEVA POTRAGA (Aun Hoe Goh)

Zbog nametnutih standarda realizacije animiranih filmova posljednjih desetak godina, odavna nije dovoljno zadovoljavati samo klince, već se crtići rade krosgeneracijski. Oni koji odluče poslužiti se alatima prošlosti mahom prolaze nezapaženo. Otkad je "Nemo" pokorio podvodni svijet oduševljavajući u svim dimenzijama priče animatori su zeznuli u "Shark Taleu" jednako kao i avanturama kornjačice Sammyja, a za oduševljenje treba više od ponuđene animacije priče o malom morskom psu u misiji spašavanja svojih braće i sestara nakon što krivolovci pokradu jajašca. Unatoč 3D efektu u kinima i sasvim pristojnoj animaciji priča zadovoljava na razini do uzrasta za osnovnu školu, sve dalje je kombinacija već ponuđenih i probavljenih klišea. http://www.youtube.com/embed/u5U0iyRHDOg

Tekst se nastavlja ispod oglasa

5/10

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo