Znanstvenici proizveli čovjeka-svinju

Znanstvenici su uspjeli proizvesti hibridni embrio čovjeka i svinje, umetnuvši ljudsku DNA u stanice svinje, iz kojeg su se razvili embriji, javlja Sunday Times

10.10.2000.

Istraživači nisu otkrili što se dalje događalo s njima, ali kažu da su se mogli dalje razvijati implantirani u ljudsku ili svinjsku maternicu. Točne namjere nisu baš razjašnjene niti u prijavi koju su predali na Europski zavod za patente, iako bi takovi embriji bili idealni za istraživanje u terapeutskom kloniranju, gdje se stanice kloniraju, urastaju u tkiva i koriste za liječenje.

Istraživači iz Stem Cell Sciences u Australiji i Biotransplanta u Americi, uzeli su stanicu iz ljudskog fetusa, izdvojili jezgru i umetnuli je u jajnu stanicu svinje. Dva su embrija uzgajana do uzrasta od 32 stanice, što je potrajalo tjedan dana. Unatoč etički prilično sumnjiva, ova umotvorina ima velike šanse da bude ozakonjena kao izum, zahvaljujući "rupama" u EU zakonima. Nije ilegalna, jer "tehnički" gledano embrij nije čovjek.

Nitko ne zna mogu li se hibridni embriji razviti u živuće organizme. Bili bi naravno sličniji ljudima, jer jezgra sadržava oko 97% DNA, koja je bila ljudska. No i onih 3% svinjskog DNA nekako bi se manifestiralo. Ova vijest nije niti tako značajna, jer nakon ovaca, na red je moralo doći ljudsko stado. No, neki tvrde da su ovakova križanja vršena i prije, a da se tako dobiveni novi organizmi nazivaju političarima i imaju dobar stupanj asimilacije u današnje društvo.

N.V.