VELIKI POTENCIJAL: / Znanstvenici predstavili test krvi pomoću kojeg mogu otkriti rak, multiplu sklerozu i dijabetes

Foto: AFP/Ilustracija, LEON NEAL

Eksperimentalni test krvi mogao bi jednog dana otkriti niz bolesti, uključujući rak i multiplu sklerozu, otkrili su istraživači.

17.3.2016.
AFP/Ilustracija, LEON NEAL

Iako je test još uvijek u ranim fazama, njime se otvaraju velike mogućnosti, kazali su autori studije koja je opisana u američkom časopisu kojeg objavljuje Nacionalna znanstvena akademija.

Yuval Dor, koautor i profesor na Hebrejskom sveučilištu u Jeruzalemu, kazao je kako ovaj test vide kao "proboj s velikim potencijalom", no on neće biti realiziran vrlo brzo, javlja Daily Mail.

REVOLUCIONARNO LIJEČENJE: /

Znanstvenici otkrili Ahilovu tetivu raka

REVOLUCIONARNO LIJEČENJE: /

Znanstvenici otkrili Ahilovu tetivu raka

Ova metoda testirana je na 320 pacijenata i kontrola te je pokazala uspjeh u pronalaženju bolesti poput raka gušterače, pankreatitisa, dijabetesa, multiple skleroze i traumatske ozljede mozga. Test otkriva bolesti na temelju zapisa DNK umirućih stanica.

"Cijena neće biti glavni faktor"

Kada stanice odumru to može značiti da bolest počinje razvijati u tijelu. Moguće je da se formira tumor, autoimuna ili neurodegenerativna bolest. Znanstvenici znaju već neko vrijeme da umiruće stanice otpuštaju fragmentirani DNK u krvni sustav. Nova metoda može identificirati jedinstvenu kemijsku modifikaciju pod nazivom metilacija. Uzorci metilacije otkrivaju specifični identitet stanica.

Istraživači upozoravaju kako je potrebno puno više rada prije nego što se test može koristiti u javnosti. Također, za sada je mali raspon bolesti koje se mogu detektirati te još nije jasno koliko bi takvo ispitivanje moglo koštati.

Profesor Dor je kazao kako se tehnologija temelji na sekvenciranju DNA nove generacije te je ta tehnologija svake godine sve jeftinija.

"Očekujem da cijena neće biti glavni faktor", kazao je Dor.