OVO ĆE PROMIJENITI SVIJET KAKAV ZNAMO: / Razvijen mikročip koji ne koristi struju već svjetlost i imitira ljudski mozak

Ovaj je problem bio opisivan kao 'sveti gral' kompjuteraša, a sada je postignut ključni napredak u stvaranju računala koje razmišlja kao i čovjekov mozak.

1.10.2017.

Znanstvenici su razvili mikročip koji koristi svjetlo, a ne elektricitet kako bi imitirao ponašanje mozga, piše Daily Mail.

Konvencionalna računala ni blizu mozgu

Ovaj bi razvoj mogao dovesti do superračunala koje bi simultano pohranjivalo ogromne količine podataka, dok bi za to koristilo minimalne količine energije.

Međunarodni tim znanstvenika pod vodstvom Oxfordskog sveučilišta razvio je fotonski čip koji koristi svjetlo umjesto električne struje.

"Razvoj računala koje rade više poput ljudskog mozga bio je cilj znanstvenicima već više desetljeća", rekao je profesor Harish Bhaskaran, voditelj studije. "Mozak može preko mreže neurona i sinapsi simultano procesirati i pohraniti ogromne količine informacija, koristeći samo nekoliko desetaka watta energije. Konvencionalna računala ne mogu postići ni blizu takve performanse", ističe.

Novi materijali i tehnologija

Kako bi razvili ovaj čip znanstvenici su kombinirali materijale koje apsorbiraju i oslobađaju energiju tijekom zaleđivanja i taljenja s posebno dizajniranim svjetlosnim spojevima koji su dostavljali odgovore na način sličan sinapsama u mozgu.

Ovakav čip može raditi brzinama 1.000 puta većim od ljudskog mozga.

VELIKI KORAK NAPRIJED: /

Kvantna računala još bliža stvarnosti

"Elektronička su računala relativno spora, i što ih činimo bržima, to više energije konzumiraju", objasnio je profesor C. David Wright, koautor studije.

"Konvencionala su računala isto tako dosta 'glupa', bez ugrađene sposobnosti učenja i paralelnog procesiranja kakvu ima ljudski mozak", nastavlja.

"Ovdje se bavimo s oba ova problema, ne samo da razvijamo novu arhitekturu računala koja se temelji na onoj moždanoj, već radimo i na optičkoj domeni kako bi pokrili prednost ogromne brzine i energije koju nam donosi nadolazeća revolucija silicijske fotonike", ističe.

Znanstvenici vjeruju kako bi ovaj mikročip mogao dovesti do novog doba računarstva, u kojem bi strojevi radili i razmišljali poput ljudskog mozga, dok bi istovremeno iskorištavali brzinu i energetsku učinkovitost fotonskih sustava.