Mozak tinejdžera može predvidjeti glazbene hitove!

Istraživanje provedeno na Sveučilištu Emory sugerira da moždane aktivnosti tinejdžera snimljene dok slušaju nove pjesme, mogu pomoći u predviđanju popularnosti pjesama.

11.7.2011.
14:44
VOYO logo

Istraživanje je provedeno 2006. na 27 osoba starih između 12 i 17 godina, a svi su oni slušali pjesme dok su njihove živčane reakcije snimane posebnom tehnikom. Osobe podvrgnute istraživanju također se pitalo da ocijene svaku pjesmu na ljestvici od 1 do 5. U eksperimentu su koristili nepoznate pjesme kako bi bili sigurni da tinejdžeri čuju te pjesme prvi put, piše Znano.st.

Međutim, to je istraživanje imalo potpuno drugu svrhu - željelo se ustanoviti kako pritisak vršnjaka utječe na mišljenja tinejdžera. Međutim, tri godine kasnije gledajući 'American Idol' sa svoje dvije kćeri, glavni znanstvenik na istraživanju, Greg Berns je uvidio da je jedna od tih nepoznatih pjesama postala hit. "Sjetio sam se da imamo taj unikatni komplet podataka moždanih reakcija djece koja su slušala pjesme prije nego su postale popularne. Počeo sam se pitati da li smo mogli predvidjeti taj hit", rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Komparativna analiza otkrila je da su živčani podaci imali statistički značajnu stopu predviđanja popularnosti pjesama, mjerenu po njihovoj prodaji između 2007. i 2010.

Ipak, istraživanje je ograničeno jer je uključivalo samo 27 osoba i svi su bili tinejdžeri koji čine samo oko 20 posto kupaca glazbe. Većina pjesama korištenih u istraživanju ispale su neuspjesi sa zanemarivim prodajama. A samo su tri pjesme dostigle kriterije industrije kao potvrđen hit: više od 500 000 prodanih primjeraka, što albuma na kojima se nalazi pjesma, što prodaje preko interneta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Moždane reakcije mogle su predvidjeti oko trećinu pjesama koje će se na kraju prodati u više od 20 000 primjeraka. Podaci su još jasniji bili za pjesme koje su ispale komercijalni neuspjesi. Oko 90 posto pjesama koje su izazvale uglavnom slab odgovor živčanog nagradnog centra tinejdžera prodale su se u manje od 20 000 primjeraka.

Vezani članci:

arti-201001190048006 arti-201101280794006 arti-201012220532006 arti-201103300017006 arti-201004120624006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo