MISIJA GENESIS: / Teoretski fizičar iznio prijedlog stvaranja 'druge Zemlje', ali uz jedan pomalo uznemirujuć detalj

Njemački je znanstvenik smislio neobičnu ideju "sijanja života" na drugim planetama u našoj galaktici.

9.12.2017.

Profesor Claudius Gros, teoretski fizičar na Goetheovom sveučilištu u Frankfurtu, tvrdi kako bismo mogli prenijeti život na nebeska tijela izvan našeg Sunčevog sustava, piše Mirror.

Tvrdi kako je ključno identificirati planete koji nisu stalno nastanjivi, ali koji bi mogli privremeno podržavati život, poput onih nedavno otkrivenih koji orbitiraju oko zvijezde Trappist-1.

Ubrzati nastanak života na drugim planetima

"Život bi stvarno bio moguć na tim planetima, ali nema dovoljno vremena da se sam razvije i proširi", kaže Gross, koji predlaže slanje mikro svemirskih brodova bez posade na takve planete. Svemirske bi letjelice bile opremljene magnetnim jedrima, tako da se zaustave jednom kad stignu na odredište. "Ta bi jedra stvarala trenje u sudaru s protonima, što bi omogućavalo letjelicama da tijekom putovanja usporavanju, slično poput dopuštanja automobilu da se polagano sam zaustavi na autoputu", objasnio je Gros.

"Svemirske bi letjelice bile opremljene automatiziranim genetskim laboratorijima. Pri dolasku na odredište, te bi laboratorije sintetizirale selekciju jednostaničnih organizama, s ciljem uspostavljanja ekosfere na ciljanim planetima. Razvoj bi zatim krenuo autonomno i moguće bi se razvili i složeni oblici života, čime bi nastala druga Zemlja, daleko u svemiru.

Bez direktne koristi za nas

"Na taj bi način mogli preskočiti oko četiri milijarde godina koje su bile nužne na Zemlji da bi se dosegnuo prekambrijski stadij razvoja, iz kojeg su se razvile životinje prije oko 500 milijuna godina", tvrdi Gros.

SENZACIONALNO: /

Astronomi otkrili tri planeta slična Zemlji koji su 'potencijalno naseljivi'

SENZACIONALNO: /

Astronomi otkrili tri planeta slična Zemlji koji su 'potencijalno naseljivi'

Njemački znanstvenik nije ponudio nikakvu vremensku skalu misije Genesis, jer bi moglo trebati od nekoliko desetaka pa do više stotina milijuna godina da se na taj način razvije život na drugim planetima. Stoga ovaj projekt nema nikakve direktne koristi za ljude na Zemlji.

"Ako ste racionalni, ne možete tvrditi da je ovakav dugoročni projekt koristan za Zemlju, jer nikoga više neće biti", rekao je Gros.

No dodao je kako bi nas to prisililo da malo bolje pogledamo što sve radimo na Zemlji, kao i da "nešto vratimo natrag životu".