KREIRANA ČUDOTVORNA GMO TRAVA: / Uklanja otrovne tvari, a zahtijeva malo ili nimalo održavanja

Foto: University of Washington, Dennis Wise

Istraživači sa Sveučilišta u Washingtonu i Sveučilišta York razvili su transgenetsku vrstu trave koja može neutralizirati otrovne tvari iz bombi, eksploziva i streljiva.

24.11.2016.
University of Washington, Dennis Wise

Novo otkriće, opisano u članku objavljenom u časopisu Plant Biotechnology, prva je demonstracija genetski modificirane trave koja ima sposobnost uklanjanja onečišćenja iz okoliša.

"Trava može biti posađena na streljanama i vojnim poligonima ili rasti samo tako, a zahtijeva malo ili nimalo održavanja", objasnio je u priopćenjuStuart Strand, profesor građevine i okoliša na Sveučilištu u Washingtonu i glavni autor studije.

"Kad otrovne čestice iz streljiva padnu na ciljano područje, korijen trave će preuzeti RDX i rastvoriti ga prije nego što dospije do podzemnih voda", kaže Strand.

Kancerogeni eksploziv

RDX je toksični spoj koji je baza za mnoge uobičajne vrste vojnih eksploziva. Ovi organski spojevi dospijevaju u okoliš iz neeksplodiranih ili djelomično eksplodiranih sredstava. RDX se trenutno nalazi na popisu potencijalnih kancerogena te je dokazano da u velikim dozama uzrokuje napadaje i oštećenja organa.

Procjena znanstvenika je da bi čišćenje vojnih poligona samo u SAD-u moglo stajati između 16 i 165 miijardi dolara!

Za svoju novu genetski modificiranu vrstu trave istraživači su u dvije vrste trajne trave uveli dva gena iz bakterija koje jedu RDX.

Za razliku od divljih vrsta trave, genetski modificirana trava mogla bi ukloniti sav RDX iz tla i rastočiti ga na bezopasne sastojke.

PRVA U SVIJETU: /

Beba dobila genetski modificirane stanice i pobijedila rak

PRVA U SVIJETU: /

Beba dobila genetski modificirane stanice i pobijedila rak

Neće ugroziti divlju travu

Također, istraživači nisu otkrili tragove RDX u lišću i stabljici trave, što znači da toksin neće ponovo dospjeti u tlo kad trava uvene. Štoviše, zbog toga što koristi RDX kao izvor dušika, genetski modificirana trava raste brže od svojih divljih rođakinja.

Istraživači se nadaju da ća svoju novu transgenetsku vrstu trave testirati u različitim uvjetima. Uvjereni su da je njihova nova vrsta trava sigurna i neće predstavljati bilo kakvu opasnost za divlje vrste trava.