Genom projekt, najveće znanstveno dostignuće 2000.

Ugledni časopis za znanost Science proglasio je sekvencioniranje genoma najvažnijim znanstvenim dostignućem godine.

22.12.2000.

Prije godinu dana znanstvenici su sekvencionirali genetski kod jedne složene životinje, jedne vrste crva. Međutim, tijekom ove godine, zanstvenici su dekodirali ljudski genom(L), genom voćne mušice, vrtne grbice i mikroorganizama odgovornih za koleru i meningitis.

Časopis Science, koji sastavlja listu svake godine, piše: - Sekvencioniranje genoma ove je godine napredovalo sve brže, kako su znanstvenici sve više koristili sinteze biologije, kemije, fizike, matematike, kompjutorskih znanosti i inženjerstva u dekodiranju skripte života kod raznovrsnih organizama, od ljudi do voćnih mušica."

Genom organizma ispisan je u DNA putem kemijskih slova ili baza. Sekvencioniranje genoma sastoji se od dekodiranja poretka baza. Ljudski genom ispisan je s 2,8-3,5 milijardi parova baza. Sekvencioniranje genetičkog koda omogućuje znanstvenicima istraživanje uzorka bolesti i genetski inženjering nad životinjama.

Najvećih 10 znanstvenih dostignuća u godini odabire se zbog svojih "dubokih implikacija za društvo i napredak znanosti". Genom projekt slijedi na drugome mjestu otkrivanje prve molekularne mape ribosoma, važne proteinske tvornice stanice.

Ostali na ljestvici 10 najvećih znanstvenih dostignuća su:

- Otkriće fosila u Gruziji starih 1,7 milijuna godina koji možda predstavljaju prvog ljudskog pretka na putu iz Afrike http://www.telegraph.co.uk/et?ac=003100565149417&rtmo=lvulunSt&atmo=hhhhhhhe&pg=/et/00/5/12/wfoss12.html - Napredak u izradi plastika koje provode elektricitet, što može dovesti do mnogo jeftinijih mobitela i kompjutora arti-200005132007006 - Istraživanje stanice koje je pokazalo kako se specijalizirane odrasle stanice mogu natjerati na transformaciju u druge vrste tkiva - Dodatni dokazi da su na Marsu postojali oceani i jezera prije manje od milijun godina http://www.telegraph.co.uk/et?ac=003100565149417&rtmo=lvulunSt&atmo=hhhhhhhe&pg=/et/00/10/11/wnob11.html - Otkriće mikrovalnih detektora Boomerang i Maxima da je Univerzum ravan, bez krivulja prostora i vremena http://www.telegraph.co.uk/et?ac=003100565149417&rtmo=lvulunSt&atmo=hhhhhhhe&pg=/et/00/12/21/nstem21.html - Istraživanje raznih uloga različitih jezgrinih receptora hormona, koje može dovesti do liječenja bolesti poput karcinoma i diabetesa arti-200005132007006- Svemirska letjelica NEAR Shoemaker koja kruži oko asteroida Erosa te koja je otkrila da ta svemirska stijena sadrži neke od najprimitivnijih tvari u Sunčevu sustavu http://www.telegraph.co.uk/et?ac=003100565149417&rtmo=lvulunSt&atmo=hhhhhhhe&pg=/et/00/6/29/ecfmars29.html

- Otkriće da električna struja može teći krugom supervodiča u oba smjera, u isto vrijeme.

Još jedna runda