ČASOPIS MOLECULES OBJAVIO ISTRAŽIVANJE HRVATSKIH ZNANSTVENIKA: / Otkrili su ljekovitost gljiva u borbi s jednim tipom karcinoma

Foto: Shutterstock

6.11.2020.
Shutterstock

Istraživanje Borisa Jakopovića i suradnika o antitumorskim i imunomodulacijskim učincima složenih ekstrakata ljekovitih gljiva objavljeno je u specijalnom izdanju znanstvenog časopisa Molecules, posvećena translacijskom istraživanju antitumorskih lijekova.

Istraživanje je rezultat suradnje kompanije Dr Myko San – Zdravlje iz gljiva i znanstvenika sa Sveučilišta u Zagrebu i Rijeci.

Istraživanje je na pretkliničkom modelu uznapredovalog karcinoma debelog crijeva pokazalo da složene kombinacije ekstrakata ljekovitih gljiva Agarikon.1 i Agarikon Plus ometaju procese nužne za rast i širenje tog tumora te time dolazi do značajno boljeg preživljenja i smanjenja tumora, stoji u priopćenju kompanije.

Istraga u kombinaciji s kemoterapijom

Jedan od glavnih utvrđenih mehanizama takozvana je ciljana citotoksičnost prema tumorskim stanicama, a ta specifičnost potvrđena je i neškodljivošću istraživanih ekstrakata prema istraživanim zdravim stanicama, dodaje se.

Istraživanje na karcinomu debelog crijeva otkriva ključne imunosne antitumorske mehanizme djelovanja preparata iz ljekovitih gljiva Agarikon.1 i Agarikon Plus, stoji u priopćenju.

Antitumorski učinci ljekovitih gljiva istraživani su, dodaje se u priopćenju, i u kombinaciji sa standardnom kemoterapijom, te je ustanovljeno da mikoterapija složenim ekstraktima gljiva može pojačati njezine učinke, te ublažiti nuspojave.

Ako voliš