Neuroznanost koja se bavi znanstvenim proučavanjem žuvčanog sustava, uključujući strukturu, funkcije, povijest evolucije, razvoj, genetiku, biokemiju, fiziologiju, farmakologiju i patologiju živčanog sustava navodi kako je funkcioniranje mozga mnogo fluidnije nego se to ranije smatralo pa tako u velikoj mjeri možemo utjecati na naš kvocijent inteligencije.
Jedno istraživanje na Sveučilištu u Zürichu je pokazalo kako na jednostavan način možemo povećati vlastiti kvocijent inteligencije, pogotovo kod djece čiji je mozak u razvoju te stoga podložniji promjenama nego kod odraslih.
Pa, u čemu je trik? Ne, nije u pitanju meditacija, rješavanje Rubikove kocke, niti uzimanje gingko biloba preparata. Funkcije mozga se mogu poboljšati na način da naučite svirati glazbeni instrument.
Istraživanja su potvrdila kako se na ovaj način poboljšava funkcija mozga te se može povećati kvocijent inteligencije.
Hrana za sive stanice
Psiholog Lutz Jäncke pojašnjava kako se na ovaj način struktura mozga mijenja čak i kod ljudi starijih od 65 godina.
"Nakon četiri ili pet mjeseci sviranja instrumenta u trajanju od sat vremena jednom sedmično primijećene su velike promjene na mozgu te poboljšane funkcije memorije, sluha i motornih funkcija", kaže.
Znanstvenici navode kako na ovaj način možemo poboljšati funkcije vlastitog mozga, a jedan od najboljih načina je upravo sviranje muzičkog instrumenta.
Sviranje glazbenog instrumenta je aktivnost koja pomaže očuvanju sivih stanica mozga odgovornih za funkcioniranje i obavljanje svakodnevnih zadataka.
Sviranje instrumenta reducira stres, opušta tijelo i um te omogućava da se fokusiramo na jednu aktivnost koja poboljšava funkciju mozga.
Sviranje instrumenta otpušta dopamin u mozgu, kemikaliju odgovornu za osjećaj zadovoljstva koja se luči i prilikom jela, seksa i svih drugih radnji koje nas čine sretnima.
Sviranje poboljšava i naše govorne sposobnosti i verbalnu fluentnost, kao i način na koji procesuiramo informacije te je u tom pogledu, smatraju stručnjaci, bolje čak i od učenja stranih jezika.
Kada je o mozgu riječ, smatraju stručnjaci, ne postoji "prekasno" i "prerano" za učenje i poboljšavanje vlastitih sposobnosti.