Svi startupi primljeni u program pa tako i Monolith, dobit će manju seed investiciju od 15 tisuća eura seed kapitala (5 tisuća eura po osnivaču) te mentore poput Paypalovog Anthonya Hicksa te Flattrovog Siima Tellera.
Radi se o investiciji za manji udio u tvrtki: 8 posto. Monolith je sustav za augmented reality oglašavanje temeljen na Xboxovom Kinectu: kako vi mašete, reagira na pokrete i pomoću ugrađenih aplikacija vam primjerice prikazuje odjeću koja vam odgovara.
Wise Guys je startup akcelerator poput u regiji popularnog Seedcampa odnosno američkog YCombinatora u koji je ušao slovenski Double Recall.
Wise Guysove mentore čini preko 50 internetskih profesionalaca, što skandinavskih internetskih poduzetnika, što kadrova velikih internetskih tvrtki poput Amazona.
Wise Guysov program namijenjen je B2C i B2B tvrtkama, a s obzirom da se radi o prvoj godini programa, Monolith je u sličnoj situaciji u kakvoj je Zemanta bila kad je Seedcamp tek kretao.
Monolith je dobio investiciju za manji udio u tvrtki, a s njom će se pokušati što prije razviti. S obzirom da su Martin Birač, Tomislav Fistrić, Jan Jilek i njihovi suradnici već uključeni u niz projekata poput Xclaima i Adneta, mreža kontakata Wise Guysa mnogo im je važnija od kapitala.
Program na engleskom jeziju odvija se u tri faze: Share, Build i Sell: •Monolith će pomoću mentora i radionica razviti svoj inicijalni poslovni plan te pokušati razumjeti svoju ciljanu publiku i kako joj prodati proizvod; •Build faza je najbitniji dio programa u kojoj će tim razgovarati s potencijalnim kupcima, prezentirati im proizvod i što ga brže razvijati; •Monolith i ostali timovi prezentiraju svoj startup anđelima investitorima i investitorima rizičnog kapitala.
Skandinavski startup akcelerator
Monolithovi osnivači odlučili su se prijaviti na Wise Guysov program nakon analize njima dostupnih scena. Monolithov Martin Birač je naglasio kako su naši dvije postojeće jake scene te novu – koju Wise Guys grade u Tallinnu. Wise Guysova osnivačica, Elise Sass, za Netokraciju je objasnila zašto su prihvatili Monolith u program:
"Monotlithov tim nam je pokazao da su strastveni i vjeruju u svoju ideju te da će na njoj temeljito raditi. Ostavili su dubok dojam, a i dokazali što su sve zajedno razvili. Njihova ideja uklapa se u obećavajuće tržište gdje se može mnogo toga postići."
Program kreće danas, a trajat će 10 tjedana nakon čega će se startupi predstaviti na demo danima: 30. lipnja u Tallinnu i 6. srpnja u Londonu.
Birač je sa pokretačima Monolitha već pokrenuo hrvatsku mrežu za kontekstualno oglašavanje Xclaim koju 1. svibnja izlazi s novom verzijom, zbog koje su već bili u kontaktu sa skandinavskom internetskom zajednicom.
Naime, razmišljaju o širenju Xclaima na sjever Europe, a s tim planom se poklopilo i osnivanje Wise Guysa u Tallinnu. Birač navodi zašto su se odlučili na “sjevernjački” akcelerator za startupe:
"Startup WiseGuys ima vodeću postavu mentora od PayPala do Cambridge SpringBoarda, a finish je u Londonu i Silicijskoj dolini što projektu daje širi međunarodni značaj. Ovakva prilika će nam dopustiti da se koncentriramo na razvoj naprednijih rješenja i ostvarimo svoje naume kada se radi o međunarodnoj ekspanziji."
Birač je zaključio kako Monolith u 2013. vide u svim boljim shopping centrima u Tallinu i Londonu, a možda – i u Zagrebu. Monolith će iskoristiti Wise Guysovu mrežu prvenstveno kako bi se što prije pozicionirano na stranim tržištima.