Kad je Beatlemanija sredinom šezdesetih osvojila Ameriku, hollywoodski producenti nisu oklijevali reagirati na ludilo za pop-muzikom oko koje se vrtio velik novac. Producenti Bert Schneider i Bob Rafelson smislili su zaplet za komičnu TV-seriju koja će biti zasnovana na avanturama jedne pop-grupe i na audiciji između 400 prijavljenih odabrali četvoricu članova za grupu The Monkees.
Premda su "Monkeesi" bili glazbeno nadareni, producenti nisu htjeli riskirati i unajmili su najbolje tvorce pjesama (između ostalih Neila Diamonda i Carole King) i profesionalne session-glazbenike koji su umjesto četvorice momaka svirali na pločama. Trud se isplatio; TV-serija je stekla kultni status, a između 1966. i 1968. Monkeesi su sa svoja četiri albuma osvojili top-liste.
Danas se ta legendarna teen-grupa vraća u modu. Epizode originalne serije objavljene su na DVD-u, a kompilacijski CD iz 1995. prodao se u platinastom tiražu. Na kanalu VH-1 prikazan je dokumentarni film o grupi "Behind the Music", a snima se i novi ("Daydream Believers: The Monkees") u kojem će četvoricu "majmuna" igrati novi, mladi glumci. Manija za grupom koja je imala legendarne hitove poput "I'm a Believer" i "Steppin' Stone" vraća se u modu.
Nedavno su Monkeesi bili u pozadini jednog minornog skandala kod nas. Prije Dnevnika je na HRT-u kao muzička podloga puštena instrumentalna obrada (jazz-gitarista Georgea Bensona) jednog od najvećih hitova Monkeesa "Last Train to Clarksville". Glazbene neznalice koje ne poznaju povijest popa šezdesetih su tu pjesmu prepoznale kao obradu Bore Đorđevića i Riblje čorbe "Zadnji voz za Čačak" i podigle mnogo prašine misleći da naša televizija pušta glazbu rockera poznatog po velikosrpskim šovinističkim ispadima, dok je on samo jedan od mnogih koji su snimili cover-verziju te pjesme.
Još jedan kuriozitet vezan za Monkeese je da je na jednoj od njihovih turneja kao predgrupa nastupio tada nepoznati Jimi Hendrix, koji je skandalizirao teenagere navikle na pitki pop Monkeesa.