Vlakovi će stati zbog prosvjeda željezničara

Sindikat strojovođa Hrvatske zaustavit će u srijedu između 10 i 12 sati sve vlakove na hrvatskim prugama u znak prosvjeda zbog teške prometne nesreće teretnog vlaka u subotu kod Plaškog

18.10.2000.
4:08
VOYO logo


Strojovođe traže od uprave Hrvatskih željeznica (HŽ) da u roku od 12 dana utvrdi odgovornost za nesreću, u protivnom će nakon 2. studenoga organizirati nove prosvjedne akcije.

Sindikat strojovođa Hrvatske nema namjeru odazvati se na sastanak s generalnim direktorom HŽ-a Dragutinom Šubatom, na kojem bi se razgovaralo o odustajanju sindikata od dvosatne obustave željezničkog prometa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Šubatov poziv na sastanak je politikantski, a sindikati se ne namjeravaju baviti politikom", izjavio je za Hinu dopredsjednik Sindikata strojovođa Ivan Tolić. Naglasio je da Sindikat strojovođa ne namjerava odustati od najavljenog prosvjeda kojim želi upozoriti na slabu sigurnost željezničkog prometa.

Šubat je pozvao Sindikat stojovođa da se sutra ujutro sastane s upravom i odustane od prosvjeda. Ustvrdio je da je odluka Sindikata o obustavi željezničkog prometa "neutemeljena", te da njezino provođenje može dovesti djelatnike "u težu povredu radne obveze, s adekvatnim zakonskim posljedicama".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kad bi Šubat znao što je povreda radne obveze, pola zaposlenika u Direkciji HŽ-a odavno bi bilo na burzi rada", rekao je Tolić.

Sindikat se odlučio na prosvjed jer prve službene reakcije iz HŽ-a pokazuju da će se odgovornost pokušati svaliti na strojovođe koje su vozile taj vlak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vlak je iskočio iz tračnica pri brzini od 112 kilometara na sat, na dijelu pruge gdje je redovita brzina 70 kilometara na sat. Glavni je uzrok iskakanja 33 od ukupno 36 vagona neispravnost kočnica na kompoziciji, tvrdi dopredsjednik sindikata Ivan Tolić.

Strojovođe su još pri brzini od 50 kilometara na sat pokušale staviti pod kontrolu vlak koji je ubrzavao zbog nagiba pruge. Unatoč kočenju, zbog težine vagona natovarenih robom, kompozicija je nastavila ubrzavati sve do iskakanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Strojovođa Josip Kuljinek, koji je s još jednim strojovođom i dva pomoćnika upravljao vlakom, izjavio je da se desetak minuta, dok je kompozicija jurila brzinom od 115 kilometara na sat, osjećao potpuno bespomoćno.

Pregledom je ustanovljeno da su se od temperature i trenja kočnice na vagonima istopile, a na svih 36 vagona kočione papučice bile su zahrđale, kaže Tolić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Teretni vlak doživio je još na križanju u Ličkim Jasenicama "bliski susret" s brzim vlakom iz Splita koji je prevozio 210 putnika. Da je teretni vlak slučajno kasnio, sudarili bi se na otvorenoj pruzi, naglašava Tolić.

U proteklih nekoliko mjeseci na hrvatskim prugama dogodile su se četiri nesreće, a četiri istražna povjerenstva još nisu utvrdila njihove razloge. U situaciji kada je sigurnost željezničkog prometa nikakva, a mnogi vlakovi ne voze zbog nedostatka goriva, izbor nove uprave HŽ-a, za što se javilo čak 68 kandidata, pretvorio se u cirkus, ocjenjuje Tolić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istodobno je u Opatiji organiziran seminar o modernizaciji HŽ-a, na kojem su predavali svi oni koji su opljačkali željeznicu i doveli je u sadašnje stanje, ogorčeno tvrdi dopredsjednik Sindikata strojovođa.

FNC 18
Gledaj užvio 13.srpnja
VOYO logo