Virtualni svijet Elvisa J. Kurtovića 11

18.12.2000.
16:14
VOYO logo


Kolika je moć reklame shvatio sam maloprije dok sam kao aftershave koristio bratovu bočicu.
Na njoj je pisalo "Malizia". Instiktivno sam pomislio: "Ja sam pravi "muškarac", očekujući udarac cipelom. Ili: svaki put kad je mjesec crvenkast, ja se sjetim onog vica gdje Amerikanci gledaju kako ih Rusi prestižu u letu na mjesec, sačekaju da oni ofarbaju mjesec u crveno i na kraju fola na njemu napišu Coca-cola. Kad god vidim ljepotice kako se češljaju reklamirajući šampone očekujem pogrešku i da recimo Sammy Jo kaže: "Moj dečko mi kaže da sam prava mačka!", umjesto neke domaće ljepotice ili da kaže: "Kada me moj bivši muž Tommy Lee vukao za kosu, meni je bilo tako neprijatno jer je ona stalno bila ispucana..."
Jedna od najglupljih, ali i najefektnijih reklama prikazivala se kad sam bio mali. Jedan čovjek trči na aerodrom, zadihan prilazi pisti i tužno gleda kako avion polijeće. Međutim, avion iznenada unazad slijeće kako je i poletio samo naopako vrteći film (vrlo smiješno!) Ljubazna hostesa mu govori:"Avioni JAT-a misle na svakog putnika!" i on sretan ulazi u avion! I tako vi danima gledate tu glupu reklamu, smijući se onom avionu koji poleti pa se unazad vrati kao u crtanim filmovima kad jedno veče ide ista reklama, zadihani čovjek dolazi na aerodrom, samo avion poleti i u još 100 frameova odleti i izgubi se u horizontu!Iznenađeni putnik mašući kartom upitno gleda u onu istu stjuardesu (ništa mu nije jasno!) a ona slegne ramenima i poučno saopšti: "Žao mi je, ali avioni JAT-a uvek poleću na vreme!"
(Za one mlađe, JAT-Joke About Time-aviokompanija iz koje je ponikao i Aviogenex, firma kojoj se u svim novinama danima poslije tragičnog požara na avionu iznad Korzike vrtila predhodno uplaćena reklama za njihove paket-aranžmane "AKO HOĆETE LEPO DA POCRNITE putujte Aviogenexom"...)
Iz tih vremena mi je u sjećanju i agresivna medijska reklama za deterdžent "Prodixan". Medijska kampanja satojala se u tome da se stalno govori: "Jeste li čuli da je stigao?" "Ko?" "Prodixan!"(Kasnije se ispostavilo da je to novi deterdžent!). Sjećam se da nam je jednom u gluho doba noći zazvonio telefon, otac se unezvjereno javio, a sa druge strane žice povjerljivi glas je rekao: "Stigao je", "Ko je stigao?", "Prodixan!".
Agresivna reklama dovela je dotle da su se roditelji jednog djeteta iz mješanog braka na kraju ipak dogovorili da se mali neutralno zove Prodixan o čemu govori i pjesma: "Ljulja Nena malog Prodixana, pola Vlaha, pola Muslimana!"
U svijetu paze na korektnost poruka u reklamama tako da je zabranjeno emitovanje reklame u kojoj na Tajnoj večeri Isus sa apostolima pije Coca-colu. Cenzuri je zasmetalo u reklami to što Juda jedini pije-Pepsi! Često su reklame povezane s obiteljskim životom. Tako u jednoj animiranoj ruskoj reklami vidimo presjek nebodera u kojem se mama i tata svađaju, tata se pakuje i odlazi zauvjek uz plač mnogobrojne djece koja viču: "Tata nemoj ići!". No, on odlazi, silazi i na izlazu se predomišlja, vraća na zadnji sprat, ulazi u kuću gdje ga djeca oduševljeno dočekuju: "Tata se vratio!" On gasi svjetlo u predsoblju, hladnokrvno opet izlazi, spušta se liftom uz poruku na ekranu: "ŠTEDITE ELEKTRIČNU ENERGIJU!"
Ja sam odlučio da se reklamiram pomoću jednog danskog pjevača na koga sam slučajno nabasao u jednoj prodavnici CD-a u Kopenhagenu. Na zidu je bio plakat pjevača koji je isti ja! Odlučio sam da za novi album uopće ne snimam spotove nego da ukradem njegove i samo sinhronizujem. Ako mu se svidi, možda se sprijateljimo i dozvoli mi da malo putujem svijetom s njegovim pasošem!
Pogledajte ove slike - zar nisam lafčina!
www.poulkrebs.com

Prethodna kolumna

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo