Iz ZET-a su najavili kako će uskoro raspisati oko 40 milijuna kuna vrijedan natječaj modernizacije i nadogradnje sustava za nadzor i upravljanje prometa, kojem cilj neće biti samo bolja komunikacija centra i vozača, nego i lakše snalaženje putnika s voznim redovima autobusa i tramvaja.
''Dosta toga nam šteka jer, kako je oprema iz 2006., ne mogu se
više nabaviti ni svi rezervni dijelovi. Nadamo se da će se
modernizacijom izbjeći situacije poput ove na Držićevoj'', rekli
su
Večernjem listu u ZET-u.
Objasnili su da će novi sustav konkretno značiti javljanje preko
razglasa putnicima promjene u ruti ili vrijeme kašnjenja, dogodi
li se nepredviđena situacija, a u tristotinjak vozila sami će
Zagrepčani na displejevima moći pratiti kretanje tramvaja na
digitalnoj karti.
Ili, u prijevodu, u vozila će se postaviti ekrane na kojima će
biti shematski prikaz položaja tramvaja u odnosu na stajališta na
trasi linije, a uz to, prikazivat će se i moguća presjedanja,
odnosno spojevi s drugim tramvajima. Također, na istim tim
ekranima prikazivat će se i informacije o stanju u prometu,
odnosno o odstupanjima, zastojima ili prekidu prometa, a preko
zvučnika u svakom će se vozilu s informacijama moći obratiti
direktno djelatnici iz dispečerskog centra.
S njima će biti umreženi i vozači, i to ne samo glasovno, već i
putem računala s ekranom na dodir, koja će se postaviti u njihove
kabine, a preko kojih će dobivati poruke o stanju na trasi na
kojoj voze. Ono što se također planira jest da djelatnici ZET-a u
svako vrijeme mogu javiti stanje u svom tramvaju i busu, odnosno
ima li gužvi ili nema, kako bi se na liniju moglo poslati dodatno
vozilo.