simbol urbane pop kulture / Zeleni željeznički most u Zagrebu ipak i službeno će postati Hendrixov most!

Image
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

HŽ Infrastruktura priključila se inicijativi da se željeznički most "Sava – Zeleni most" preimenuje u "Hendrixov most" te je Državnom uredu za upravljanje državnom imovinom uputila prijedlog za promjenu naziva mosta.

12.11.2015.
19:47
Davor Puklavec/PIXSELL
VOYO logo

Nakon što je na savskom Zelenom mostu ponovno osvanuo natpis "Hendrix" pokrenuta je inicijativu za njegovo službeno preimenovanje. Sudeći po priopćenju koje je stiglo iz HŽ infrastrukture, taj bi zagrebački most uskoro trebao nositi ime slavnog glazbenika.

Image
preimenovanje mosta /

I Hrvatske željeznice podržat će inicijativu da se Željeznički most nazove po Jimiju Hendrixu

Image
preimenovanje mosta /

I Hrvatske željeznice podržat će inicijativu da se Željeznički most nazove po Jimiju Hendrixu

HŽ Infrastruktura priključila se inicijativi da se željeznički most "Sava – Zeleni most" preimenuje u "Hendrixov most" te je Državnom uredu za upravljanje državnom imovinom uputila prijedlog za promjenu naziva mosta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Zahvaljujući grafitu s prezimenom slavnog rock-glazbenika Hendrixa taj most dobio je gotovo kultni status i postao jednim od simbola urbane pop- kulture grada Zagreba te dijelom kolektivne svijesti Zagrepčana. Osim toga, Grad Zagreb nastavlja provoditi projekt osvjetljavanja mosta, čime će ljepota mosta biti dodatno naglašena", naglasili su u priopćenju.

"Riječ je o najstarijem mostu u Zagrebu koji je u funkciji prometa vozila. Naime, na tome je mjestu još davne 1862. izgrađen jednokolosiječni čelični rešetkasti željeznički most. Zbog dotrajalosti i činjenice da više nije udovoljavao prometnim potrebama, 30-tih godina prošlog stoljeća odlučeno je da se korito Save premosti konstrukcijom s jednim velikim rasponom od 135 m te da se most izdigne za 2,5 m u odnosu na stari željeznički most radi denivelacije s cestovnim priobalnim prolazima. U doba izgradnje to je bio mosni luk (Langerova greda) najvećeg raspona na željezničkim mostovima u Europi. Čelična konstrukcija bila je više od 90 posto domaći proizvod, a izradila ju je i montirala prva domaća tvornica mostova, vagona i strojeva iz Slavonskog Broda. Tijekom godina most je obnavljan nekoliko puta. U netom dovršenoj obnovi znatno su poboljšane performanse, most je ojačan pa vlakovi mogu voziti dvostruko većom brzinom nego do sada (do 80 km/h). Obnova je iznosila 38,5 milijuna kuna", dodaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo