Nedostižne cijene Cammea
Toyotinim će hibridom Priusom, koji je smanjio emisiju štetnih plinova za više od 50 posto u odnosu na druge automobile, vjeruju supruzi Mladenka i Vjekoslav Marijanović, osnivači Eko Taxija, osvojiti srca Zagrepčana i ponuditi im "zelenu" alternativu" prijevoza. Investicija od 15 milijuna kuna, smatra Vjekoslav Marijanović, isplatit će se na duge staze. Novac koji je uložio zaradio je kao ugostitelj hotelijer i prvi uvoznik Duracell baterija u Hrvatskoj.
Međutim, ne očekuje zaradu preko noći. Cijene Cammea, iskren je, za njegovu će tvrtku biti nedostižne. Njihovi klijenti bit će oni građani koji već sada prilagođavaju svoje živote (ne)prilikama koje nas očekuju zbog klimatskih promjena i skorog nestanka fosilnih goriva.
"Nama je vozilo glavni adut i jedini smo ponuđač takve usluge u svijetu. Postoje taksisti koji se koriste hibridnim vozilima, ali naša se cijela flota sastoji od takvih automobila. Projekt smo pokrenuli još prije godinu dana jer smo očekivali liberalizaciju tržišta. Htjeli smo biti drugačiji od drugih i ponuditi ovom gradu dodatne sadržaje i kvalitetu", kazao je Marijanović, koji je na ideju da uđe u taksi biznis dobio provodeći bezbrojne noći pred diskotekama čekajući svoje kćeri kako bi ih sigurno dovezao kući.
"Čemu sav taj strah i nervoza, za 50 kuna. Platim i mogu na miru zaspati, da znam da su mi djeca na sigurnom", dodao je.
Traže do 120 vozača
A uskoro počinje i zapošljavanje u ekološki osviještenoj obiteljskoj tvrtki. Traži se od 100 do 120 vozača, muškaraca i žena, za vozila koja do brzine od 50 kilometara na sat koriste isključivo električnu energiju. Baterije se pune kočenjem, a prosječna potrošnja goriva u gradskoj vrevi ne prelazi pet litara na 100 kilometara. Za buduće zaposlenike već se priprema odjeća, ležerna i ekološka.
"Naši vozači neće biti uniformirani. Bit će ležerno odjeveni – u skladu s našim brendom dominirat će plava boja, boja Zagreba, i zelena, boja koja upućuje na zaštitu okoliša ", objašnjava Marijanović. Supruzi Marijanović najavljuju jedan od najsuvremenijih dispečerskih centara, ali i mjesečne stimulacije od 1500 kuna na osnovicu od 3200 kuna neto za 30 posto vozača. Kažu da je važno ekološkoj liniji poslovanja dodati i socijalnu dimenziju kako bi se osvojilo prijestolje među taksi poduzećima.
"Želimo biti premijum klasa sa zadovoljnim zaposlenicima", kaže Mladenka Marijanović te dodaje da će se cjelokupan vozni park obnavljati svake dvije godine.
Štednja goriva i do 50 km/h na bateriju
Konzole ugrađene u automobilu vozača u svakome trenutku informiraju o tome koliko je goriva potrošio te potiču štedljivu vožnju. Naime, do 50 km/h koristi se isključivo energiju iz baterija smještenih ispod zadnje klupe. A one se pune za vrijeme vožnje, odnosno za kočenja.
Za noge ima dovoljno mjesta, a jedan od najistaknutijih atributa japanca je efekt "radi, a ne čuje se". Naime, pošto motor za stajanja i umjerene vožnje energiju crpi iz baterija, zvuci izgaranja goriva u motoru stvar su prošlosti, što je iznenadilo i prolaznike.
Vezani članci:
arti-201101100021006 arti-201104270271006 arti-201101170413006 arti-201104200318006 arti-201102060277006