Saborski Odbor za pomorstvo, promet i infrastrukturu uputio je početkom svibnja dopis Ministarstvu financija u kojemu se konstatira da će "uslijed promjene metodologije za izračun emisija CO2 doći do poskupljenja cijena osobnih vozila, što će u konačnici destimulirati hrvatske građane u kupnji novih osobnih vozila te negativno utjecati na sigurnost cestovnog prometa".
Stoga je spomenuti Odbor zatražio od Ministarstva financija, odnosno Porezne uprave, da uskladi trošarine kako ne bi došlo do porasta cijena novih osobnih vozila, naročito onih koji su najčešći na hrvatskim cestama, piše Novi list.
"Najniža klasa automobila ući će u viši razred"
Zbog novih pravila Europske unije o strožim mjerenjima emisija CO2, cijena novih automobila u Hrvatskoj mogla bi značajno porasti. Saborski odbor za pomorstvo, promet i infrastrukturu zaključio je na svojoj sjednici, uoči slanja dopisa Ministarstvu financija - Poreznoj upravi, da postoji mogućnost poskupljenja osobnih vozila "zbog toga što sustav oporezivanja motorna vozila svrstava u porezne razrede i temeljem emisija CO2". Napomenuli su da nemaju ništa protiv prijedloga nove EU-ove uredbe, već da ih brinu samo trošarine.
Član Odbora, SDP-ov zastupnik Saša Đujić, kazao je u raspravi da će novi način mjerenja CO2 pokazati povećane emisije po svakom vozilu i da bi stoga mnoga vozila mogla "skočiti u višu kategoriju" pa bi za njih i trošarina bila veća.
"Stroža mjerenja znače da će svi automobili imati više emisije CO2. Najniža klasa automobila ući će u viši razred i to će značiti značajno poskupljenje", kazao je Đujić za Novi list dodavši kako očekuje da će Ministarstvo financija korigirati razrede kako bi vozila i po novom mjerenju ostala u istim razredima.
Time bi, kaže, trošarine ostale iste kao dosad.
"Kupci će raspolagati jasnijim pokazateljima"
U Carinskoj upravi kažu kako je "nesporno da WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) predstavlja unaprijeđeni način testiranja, koji će osigurati daleko točnije podatke o stvarnoj potrošnji goriva i emisijama CO2". Time će, kažu, i kupci motornih vozila, odnosno potrošači, raspolagati jasnijim pokazateljima kod odluke o kupnji.
"Prema svim informacijama iz relevantnih izvora, nedvojbeno je da će WLTP sustav dovesti do većih emisija CO2 od dosadašnjih mjerenih prema NEDC-u (New European Driving Cycle) premda je još prerano za bilo kakve konkretne analize utjecaja jer ni sami proizvođači ne raspolažu potpuno preciznim informacijama, poglavito uzevši u obzir da puna primjena stupa na snagu 1. siječnja sljedeće godine", kazali su za Novi list iz Carinske uprave.