"Kao i većina sugrađana koji na posao putuju automobilima između 7 i 8 ujutro, zgrožen sam bezobzirnošću dostavljača namirnica." Riječi su to kojima je svoje pismo redakciji Danas.hr-a počeo čitatelj koji živi na zagrebačkom Srebrnjaku (podaci poznati redakciji). Ljutiti Zagrepčanin opisuje da je svakoga jutra, odlazeći na posao i vozeći djecu u vrtić i školu, zbog dostavnih kamiona prisiljen napraviti čak pet prometnih prekršaja, pri čemu ugrožava i svoj i život svoje djece.
Pet prekršaja, među kojima je i onaj vožnje u suprotnom smjeru, veže uz čak pet kamiona koji su parkirani tako da ometaju promet i na taj način ugrožavaju živote građana. Neki od tih kamiona, tvrdi, čak imaju i platoe iza prodavaonica na koje bi mogli stati da iznesu robu, ali "se ne koriste jer je dostavljačima jednostavnije ući na prednja nego na stražnja vrata, koja su za to predviđena".
Pozivi policiji i komunalnim redarima Sizifov posao
"Jasno mi je da nisam jedini koji ima takve probleme, u svakom kvartu je dostava vrlo bezobzirna. Prometna policija je prema njima benevolentna, isto kao i komunalno redarstvo. Za dozvati komunalnog redara na teren treba vam barem tjedan dana, a da odrade svoj posao nerijetko i godina – znam iz vlastitog iskustva. Kad neko dijete pogine zbog dostavnog kamiona ležerno parkiranog na zebri ili usred križanja, onda će se o tome možda početi voditi računa", piše naš čitatelj ujedno nudeći kao rješenje ono oblikovano u europskim metropolama – da se dostava odvija u ranim jutarnjim satima, do sedam sati.
No, naš čitatelj ne zna da takva pravila u Zagrebu i postoje. Čini se zato što ih nitko ne poštuje, niti očito kažnjava. Naime, iz Gradskog ureda za prostorno uređenje i promet poručuju da je zaustavljanje i parkiranje radi opskrbe i dostave dopušteno od 18 sati navečer do 7 sati i 30 minuta ujutro, te dodaju da je način dostave uređen i Naredbom o mjerama za reguliranje prometa.
Pravila postoje samo da se krše?
"Dostava u Gradu Zagrebu regulirana je i Odlukom o uređenju prometa na području Grada Zagreba, člankom 16. zaustavljanje i parkiranje teretnih vozila radi opskrbe i dostave dopušteno je na mjestima predviđenima za tu namjenu, a koja su označena prometnim znakom. Mjesta za zaustavljanje i parkiranje teretnih vozila radi opskrbe i dostave određuje gradsko upravno tijelo nadležno za promet. Vozila kojima se obavlja opskrba i dostava mogu se parkirati na predviđenim mjestima samo u vrijeme dopušteno prometnim znakom. Iznimno na cestama i ulicama na kojima se vozilom ne smije kretati brzinom većom od 50 km na sat i na kojima postoje dvije ili više prometnih traka za kretanje vozila u jednom smjeru, a na kojima ne postoje površine namijenjene za vozila opskrbe, dopušteno je kratkotrajno korištenje (do pet minuta) prometne trake u svrhu dostave na način da se ne ugrožava sigurnost odvijanja drugog prometa", stoji u pojašnjenju Gradskog ureda.
Dakle, jasna pravila postoje, no čini se da su, kad je Hrvatska u pitanju, ona tu samo da se krše. Prema tvrdnjama našeg čitatelja, ali i odgovoru iz Gradskog ureda za promet, ispisivanja kazni za prekršitelje baš i nema. Naime, na adresu Grada poslali smo i upite u kojima tražimo da nam odgovore kažnjavaju li komunalni redari dostavljače koji nepropisno parkiraju kamione i koliko ih je kažnjeno unazad tri mjeseca. No, u jedinom dopisu iz Grada koji je stigao na naš upit, odgovora na ta pitanja nema.
Dajte svoju ocjenu onoga što ste pročitali, iznesite koje vas poteškoće muče, što biste najradije promijenili u svom gradu, a na što ste ponosni. Na adresu djelujlokalno@portal.net.hr šaljite nam svoje priče, a mi ćemo potražiti odgovore na vaša pitanja i tražiti očitovanje nadležnih.