opasnost na prometnicama /

Zašto se krivci za prometne nesreće izvuku s blagim kaznama i treba li mijenjati Zakon?

Analize pokazuju da cestom uglavnom divljaju mlađi ljudi koji nisu svjesni ni rizika, ni posljedica svojih djela

12.6.2022.
20:00
VOYO logo

U posljednja 24 sata na hrvatskim prometnicama nije stradao nijedan pješak. No, tako lijepim vijestima ne mogu se pohvaliti petak i subota u kojima je u prometu ozlijeđeno četvero djece, a jedan je dječak u Međimurju poginuo.

Policija je privela i vozača koji je usmrtio pješaka kod Varaždina, kao i pijanog vozača koji se jučer zabio u troje djece na tramvajskoj stanici. Zašto se svi oni na kraju izvuku s blagim kaznama i treba li mijenjati Zakon?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Usred bijela dana – mrtav pijan, s 2.33 promila alkohola u krvi zabio se u tramvajsku stanicu i za dlaku ubio četvero ljudi! Među ozlijeđenima i troje maloljetnika od 2,5, 5 i 11 godina. Samo je najstariji zadržan u bolnici.

„Dijete je zadobilo krajnje cerebralne ozljede, međutim ide u dobrom smjeru. Mogu sa zadovoljstvom reći da se njegovo zdravstveno stanje poboljšava tako da je trenutno pri punoj svijesti, stabilnih vitalnih funkcija, naravno pod nadzorom naših intenzivista. Mi smo opravdano optimistični", poručio je Goran Roić, ravnatelj Klinike za dječje bolesti Zagreb.
Veća tragedija, kažu Zagrepčani izbjegnuta je samo čudom i srećom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
IZVIJESTILA POLICIJA /

Vozač koji je 'pomeo' tramvajsku stanicu i ozlijedio troje djece bio je pijan: U sebi je imao 2,3 promila

Image
IZVIJESTILA POLICIJA /

Vozač koji je 'pomeo' tramvajsku stanicu i ozlijedio troje djece bio je pijan: U sebi je imao 2,3 promila

„Mi moramo na stanicama ne čekati tramvaj, nego čekati idiote koji će eventualno da nas ugroze, to je pre strašno postalo“, kazala je Sonja Ćurković iz Zagreba.

„Zatvor – ali ne da uživa u zatvoru, već teški rad!“, tvrdi Sonja Matečić iz Zagreba.

Svakodnevno riskiraju i pješaci unatoč pothodniku, mnogi odluče skratiti put. Zbog neopreznog prelaska ceste, prošle godine ozlijeđeno ih je više od 10 tisuća.

„Ovo što se događa na cesti, samo je refleksija svega onoga što se nije ulagalo i što se i dalje ne ulaže u sigurnost cestovnog prometa“, izjavio je Rajko Horvat, stručnjak za sigurnost cestovnog prometa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Policija ne može biti u svakom trenutku i svugdje jer bi onda rekli da policije ima previše i da stalno kontroliramo. Ove prometne nesreće pod utjecajem alkohola u 3 popodne s preko 2 promila, okolnosti su na koje nitko ne može utjecati“, kaže Nikola Milas, pomoćnik voditelja Službe prometne policije.

Unatoč strožim novčanim kaznama, ali i onim zatvorskim koje idu i do 8 godina, kamere i dalje gotovo svakodnevno bilježe apsurdne poteze vozača. Ludostima kao da nema kraja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Ne može policija sve sama – ona ih može sve poloviti, sve kažnjavati kad sudovi onda te presude umanjuju ili oslobađaju ljude za teške prometne prekršaje i to je stvar koju moramo kao društvo hitno mijenjati. Pitanje je dana kada će se neto takvo ponovno dogoditi, a onda bi mogli imati puno teže posljedice“, poručio je Marko Ševrović, predstojnik Zavoda za prometno planiranje s Fakulteta prometnih znanosti.

Analize pokazuju da cestom uglavnom divljaju mlađi ljudi koji nisu svjesni ni rizika, ni posljedica svojih djela.

„Vrlo često se to prikazuje na društvenim mrežama pa se natječu tko je više divljao, tko je bio luđi. Divlja u autu i želi ispasti fajter, takvo ponašanje s ciljem da fascinira druge definitivno dovodi do neželjenih posljedica“, izjavio je Boris Blažinić, sudski vještak za psihologiju.

"Moramo staviti fokus na to da mijenjamo način njihova ponašanja, a policija u to ulaže maksimalne napore i sredstva sa svim raspoloživim ljudima i operom, ali nekada to na žalost, nije dovoljno“, tvrdi Milas.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po analizama nesreća, većinu su ih prouzročili mladi vozači do 24 godine. Uz alkohol, glavni uzrok - brzina. I to znatno veća od dopuštene.

nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo