Zagrebačkim nasipom vozit će tramvaji?!

10.11.2010.
18:59
VOYO logo

Projekt potpune obnove Zagreba spuštanjem željezničke pruge u zemlju predviđa i revitalizaciju Save, a riječ je o projektu vrijednom nešto više od 33 milijarde eura, piše Večernji list.

Robert Planinac i njegova ekipa zamislili su savske nasipe kao temelje za nove tramvajske linije i prometnice koje će rasteretiti prenapučeno središte grada i omogućiti kvalitetniji život stanovnicima u naseljima uz Savu. Ujedno će biti potrebno sagraditi, kako je u megaprojektu i istaknuto, i nekoliko hidroelektrana kojima će se spriječiti izlijevanje Save iz korita.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim gradnje hidroelektrana u Podsusedu, Prečkom i Drenju, predviđeno je i produbljivanje odteretnog kanala Sava – Odra za šest metara. Tako bi se, usto, omogućio protok vode od 3000 m³/s (tri puta više nego do sada), a ujedno ograničio protok Save kroz grad na 650 m³/s. Naime, velike zagrebačke poplave, kao i ona nedavna na velikogoričkom području, izravno su povezane s premalim protokom vode kroz odteretni kanal.

Spriječi li se izlijevanje Save iz korita na širem gradskom području, bit će moguće život dovesti doslovno na samo nekoliko metara od vode, kao što je slučaj i u Beču, koji živi na rijeci koja krivuda kroz glavni grad Austrije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Projekt svojevrsne 'duhovne' obnove grada tom će problemu posvetiti posebnu pažnju i omogućiti gradnju naselja, igrališta, parkova, klubova, kafića uz Savu, a isplativost ovoga dijela projekta nije upitna. Prema projekciji građevinskih, arhitektonskih i prometnih pionira koji su sudjelovali u kreiranju ove ideje, ulaganje bi se u cijelosti vratilo, a uz to bi se još ostvarila i dobit od gotovo 8 milijardi eura. Tim bi se pak novcem amortizirali troškovi rekonstrukcije infrastrukture i sagradile brze ceste kroz grad, piše Večernji list.

Prethodni članak:

arti-201002100726006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo