Zagrebački rotor zatvara se 16. prosinca. Potvrdio je to u razgovoru za 24sata voditelj projekta rekonstrukcije zagrebačkog rotora, Goran Radić.
"Mi moramo zatvoriti rotor u nekih sljedećih dva tjedna. Radovi se odvijaju paralelno i u centralnom dijelu rotora, već su izvedeni radovi na istočnom dijelu, zaštitne dijafragme i jednostavno smo došli do istočnog podvožnjaka na samom rotoru i sad ga moramo ukloniti da možemo nastaviti dalje s radovima. I zato nam je kritična ta aktivnost, ta izgradnja dva tunela od 280 metara, treba te dijafragme napraviti, zaštitne građevne jame, to iskopati i krenuti u samu izgradnju."
Druga faza projekta
Prekid prometa označit će početak druge i ujedno posljednje faze 300 milijuna kuna vrijednog projekta rekonstrukcije toga prometnog čvora, a koji bi trebao biti pušten u promet u siječnju 2020.
Izgradnja alternativnih cesta trebala bi biti uskoro dovršena, a tada će se zatvoriti i pothodnik za pješake i bicikliste, koji je trenutno jedina ruta koju te dvije skupine građana mogu koristiti.
VEZANE VIJESTI
- Očekuje li nas kaos nakon zatvaranja rotora? Bandić: Bit će manje gužve
- Radovi na zagrebačkom rotoru opet odgođeni: 'Ako ni tada ne osiguramo dovoljnu protočnost...'
Umjesto pothodnika, izgradit će se privremeni semaforizirani prijelaz Avenije Dubrovnik za pješake i bicikliste na križanju s ulicom Mate Parlova na Kajzerici.
Privremene prometnice
U promet će biti puštene privremene prometnice s četiri vozna traka (po dva u smjeru istok-zapad). Znakovi privremene regulacije prometa bit će postavljeni već na obilaznici, kod Lučkog te kod Jankomirskog mosta.
Planirano je da se velik dio prometa koji se trenutno odvija preko rotora, prebaci na druge prometne pravce. Primjerice kamioni i autobusi preusmjeravat će se na zagrebačku obilaznicu, odnosno na Buzin, Kosnicu i Jankomir.
Vozila će na na potezu zahvaćenom radovima prometovati pomoćnim cestama. Tako će se iz smjera Karlovca prema gradu ići proširenom Riječkom cestom.
Iz smjera Jadranske avenije sagradit će se cesta uz sami savski nasip, a druga prometnica ići će iz Avenije Dubrovnik pa po zelenoj površini i parkiralištu Zrinjevca. Obje ceste imat će izlaz na Jadranski most, kao i na spojnicu kojom će se povezati istok i zapad, odnosno Jadranska i Avenija Dubrovnik.
Nove ceste imat će dvije trake za oba smjera, a ulaz će biti moguć samo s Avenije Dubrovnik, odnosno Jadranske avenije. Građani Kajzerice ne moraju brinuti da će doći do povećanja prometa jer će biti onemogućeno spajanje na nove prometnice iz tog dijela grada.
Usklađivanje semafora i ograničenje brzine
U široj okolici radova ujedno će se izvršiti usklađivanje svih semafora, a znakovi privremene regulacije prometa postavit će se već na obilaznici, kod Lučkog te kod Jankomirskog mosta.
Na novosagrađenim obilaznim cestama bit će ograničena brzina na 40 kilometara na sat, a ujedno će biti zabranjen promet vozilima težima od pet tona i višima od 3,5 metra.
Regulacija javnog tramvajskog i autobusnog prijevoza
Početkom kolovoza tramvajski se promet Novim Zagrebom između Savskog mosta i Sopota obustavio. Odmah po ukidanju tramvajskih linija na tom potezu, ZET je uveo novu autobusnu liniju 607 (Savski most – Sopot – Savski most).
Tako će do početka 2020. javni prijevoz odvijati sljedećim rutama:
Tramvajska linija 14 prometovati skraćeno na trasi Mihaljevac - Trg bana Josipa Jelačića - Savska - Savski most.
Tramvajska linija 7 također će voziti skraćeno na trasi Dubec - Kvaternikov trg - Autobusni kolodvor - Sopot.
Nova linija 607 trenutno vozi trasom (prema jugu): Savski most (parkiralište lijevo od početnog stajališta linije 110) - Studentski dom "Stjepan Radić" - Savski gaj - Trnsko - Velesajam - Muzej suvremene umjetnosti – Sopot, a iz Središća autobus će voziti prema Sopotu - MSU - Velesajam - Trnsko - Savski gaj - Savski most.
Za vrijeme trajanje rekonstrukcije, autobusna linija 234 (Glavni kolodvor – Kajzerica – Lanište) također će prometovati djelomično izmjenjenom trasom.
Autobus će s Glavnog kolodvora voziti uobičajenom trasom do Ulice Joszefa Antalla gdje će skretati lijevo u Ulicu Radoslava Cimermana, a zatim desno na Aveniju Dubrovnik te trenutno vozi preko rotora i Remetinečke ceste redovnom trasom do krajnjeg odredišta.Nakon što se rotor zatvori trasa vožnje biti će preusmjerena na alternativne novo izgrađene ceste.
Privremeno se ukidaju autobusna stajališta Hipodrom i Stari Savski most, a uspostavlja se privremeno stajalište u Ulici Radoslava Cimermana kod kućnog broja 72a.
U povratku iz Laništa prema Glavnog kolodvoru autobus će voziti istom, izmijenjenom trasom, na kojoj će biti privremeno ukinuta autobusna stajališta Stari Savski most i Južna obala 4, a uspostavlja se privremeno stajalište na istočnom kolniku Ulice Radoslava Cimermana (Zagrebački velesajam).
16 autobusnih linija – prometovat će preko Jadranskog mosta i onda se „skidati“ na jednu ili drugu novoizgrađenu pomoćnu cestu.