Zagrebački gradski čelnici uputili su Ministarstvu prometa prijedlog za uvođenje žutog kvadrata, tzv. boxa, među ostale znakove, ne bi li ih Grad nakon toga mogao postaviti na najprometnija zagrebačka križanja. Riječ je o novom znaku horizontalne signalizacije, po uzoru na svjetske metropole, kojim bi se rasteretile prometne gužve, piše Večernji.hr.
Raskrižje Zvonimirove i Šubićeve, primjerice, Miramarske i
Vukovarske ili Vukovarske s Ulicom Hrvatske bratske zajednice u
razdobljima pojačanog prometa ne bi više bilo puno automobila,
objašnjavaju u Gradu, jer be žuti kvadrat, odnosno
“yellow box” psihološki utjecao na vozače, a i zbog
zadržavanja u njemu mogli bi biti kažnjeni. Kažu kako je princip
njegova funkcioniranja jednostavan.
"Kvadrat se označuje usred prometnog križanja, i ako vozač
procijeni da će se u njemu zadržati neko vrijeme prije nego što
uspije skrenuti, u njega ne bi trebao ni
ulaziti", objašnjavaju u Gradu “žutu površinu”, kako oni
nazivaju znak, pa dodaju da je iskustvo drugih gradova pokazalo
da obilježavanje znatno poboljšava protok prometa, jer je prije
bilo kašnjenja i zastoja zbog vozila koja su ostajala u križanju
i time onemogućila poprečni tok prometa, posebice kada je tim
vozilima bilo upaljeno zeleno svjetlo na semaforu.
I sad je za zadržavanje vozila nasred raskrižja propisana kazna te iznosi tisuću kuna, ali gotovo se nikad ne naplaćuje.
"Teško se to može sankcionirati jer policajac ne može utrčavati u
križanje. Pomoću žute površine točno ćemo moći utvrditi tko u
raskrižje nije trebao ući, što ćemo vidjeti preko kamera za
parkirališni videonadzor koje su već postavljene na prometnim
raskrižjima", objasnio je Mate Kraljević,
savjetnik gradonačelnika, koji je i inicijator prijedloga
upućenog Ministarstvu prometa. Uvođenjem žutih površina ne žele
kažnjavati vozače, ističe Kraljević, nego što veću njihovu
sigurnost i bolju protočnost prometa. Novim horizontalnim znakom,
kažu u Gradu, neće se ubrzati samo protok automobila nego će na
raskrižjima na kojima postoje i tramvajske pruge biti omogućen
brži prolazak javnom prijevozu, piše Večernji.hr.