ZAGREB USKORO DOBIVA PROMETNI ZNAK KOJEG HRVATI JOŠ NE ZNAJU: /

Stručnjak analizirao 'žuti box' i tvrdi - bit će više štete nego koristi

Image
Foto: Screenshot

Problem je u nečem drugom, što se ovom mjerom želi gurnuti pod tepih, smatra Marušić.

6.1.2018.
17:18
Screenshot
VOYO logo

Gradski čelnici Grada Zagreba uputili su Ministarstvu prometa prijedlog za uvođenje žutog kvadrata, takozvanog ‘boxa’. Plan je da se kvadrati postave na najprometnija zagrebačka raskrižja kako bi se smanjile prometne gužve, tvrde u Gradu Zagrebu Novi znak horizontalne signalizacije u Zagrebu uvodi se po uzoru na svjetske metropole.

Image
ZAGREB UVODI NOVI PROMETNI ZNAK: /

Znate li voziti preko 'žutog boxa'? Ako ne znate, bit ćete kažnjeni

Image
ZAGREB UVODI NOVI PROMETNI ZNAK: /

Znate li voziti preko 'žutog boxa'? Ako ne znate, bit ćete kažnjeni

'Kvadrat se označuje usred prometnog križanja, i ako vozač procijeni da će se u njemu zadržati neko vrijeme prije nego što uspije skrenuti, u njega ne bi trebao ni ulaziti', objasnili su u Gradu. Za zadržavanje vozila usred raskrižja propisana je kazna koja iznosi tisuću kuna, no gotovo se nikad ne naplaćuje. S pomoću žute površine točno ćemo moći utvrditi tko u raskrižje nije trebao ući, što ćemo vidjeti preko kamera za parkirališni videonadzor koje su već postavljene na prometnim raskrižjima', rekli su u Gradu Zagrebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No prometni stručnjak Željko Marušić ne slaže se s njima. Na Autoportalu je objavio komentar u kojem tvrdi kako se recept iz svjetskih metropola ne može samo prekopirati na Zagreb te da će novi prometni znak uzrokovati više štete nego koristi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naveo je nekoliko razloga za to, kao i prijedloge poboljšanja prometnog sustava.

  • Mnogi koji bi vozilom mogli proći kroz raskrižje, zaustavit će se pred zelenim svjetlom i time smanjiti protočnost te povećati gužve na ionako zakrčenim prometnicama.
  • Vozači koji dolaze iz drugih sredina bit će zbunjeni nepoznatom signalizacijom, uz nepredvidive posljedice.
  • Prometni prioriteti Zagreba su izgradnja Jarunskog mosta, umjesto kontroverzne i preskupe rekonstrukcije Remetinečkog rotora te spojnice Avenije Gojka Šuška s Domovinskim mostom.
  • Za smanjenje gužvi na gradskim raskrižjima čim prije treba uvesti jeftiniji taksi, izgraditi mrežu parkirališta u rubnim zonama grada, besplatnih uz kupnju pokaza za gradski promet, poticati prebacivanje poslova iz ureda u vlastite domove...
  • Na iskustvima loše nove semaforske sinkronizacije, treba uvesti novu, koja se prilagođava intenzitetu prometa.

Svojevrsno alibi rješenje

'Umjesto da poduzmu niz mjera, koje mogu smanjiti gužve na gradskim prometnicama i raskrižjima, zagrebačke gradske vlasti i 'stručne' službe, kao svojevrsno alibi rješenje te pokriće za nesposobnost, dosjetili su se uvesti žute kvadrate u raskrižja. Premda je već čl. 62 Zakona o sigurnosti prometa na cestama definirano da 'vozač ne smije vozilom ući u raskrižje ako je gustoća prometa takva da se očito mora zaustaviti u raskrižju ili na obilježenom pješačkom prijelazu...', a propisana je kazna od 1000 kn, ovime se kompliciraju propisi', smatra Marušić.

Problem je u nečem drugom, što se ovom mjerom želi gurnuti pod tepih, smatra Marušić.

Gdje ide novac građana?

'Naime, (pre)skupo plaćene kamere, postavljene na većinu gradskih raskrižja, nisu certificirane niti uklopljene u prometni sustav, kako bi policija, što je stoput važnije od ovoga, mogla nadzirati i sankcionirati prolaske kroz crveno svjetlo i brutalna prekoračenja brzine. Odnosno da bi se njihove snimke mogle koristiti kao dokaz na sudu. Zašto se golem novac građana Zagreba, uložen u njih, ne koristi za zaštitu djece, pješaka i vozača koji poštuju propise, koje teški prekršitelji, obijesni vozači, teško ugrožavaju? Željelo se očito, čim prije, ne čekajući sustavno prometno rješenje, 'korisno' uložiti golem novac', zaključuje prometni stručnjak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo