a ima solidne brojke /

Zaboravljeni aerodrom: u zračnu luku Rijeka ne ulaže se ni približno kao u ostale luke

U Zračnu luku Rijeka na Krku je u posljednjih pet godina uloženo barem dvostruko manje sredstava nego u ostale luke. Je li konačno stiglo vrijeme za promjenu?

1.8.2017.
18:50
VOYO logo

Zračne luke ruše sve rekorde i bilježe ogromna povećanja prometa od 20 posto. Ali uz jednu iznimku! Dok u Split i Dubrovnik godišnje sleti oko dva milijuna putnika kroz Zračnu luku Rijeka prođe ih samo 150 tisuća. 

Ista priča o Zračnoj luci Rijeka vrti se godinama, čak i desetljećima. U nju je država najmanje uložila, putnika bi moglo biti drastično više, a zgradi staroj gotovo 50 godina ne bi škodilo malo šminke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Trebala bi biti malo veća, jer imate gužvu, i za prtljagu ide samo jedan mali trak, to treba da proširite, pa da je malo veća pa da imate više turista", komentira Cveta Karlson iz Slovenije. 

Veća ne mora biti jer i sada koristi tek manji dio potencijala. Kroz nju godišnje prođe 150 tisuća putnika, a mogla bi ih primiti dva milijuna. Većina stranaca je hvali.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sve je nadohvat ruke, lijepo je, vrlo ugodno, stvarno mi se sviđa", kaže pak Boris iz Njemačke. 

Država ima 55 % vlasništva, u posljednjih pet godina tu je investirala oko 20 milijuna kuna što je bar dvostruko manje nego u druge zračne luke. Ipak, i s tim, na Krku su udvostručili broj putnika. I sada vode intenzivne pregovore sa Zagrebom oko revidiranja subvencija.

"Konkretno, u slučaju Dubrovnika jedno sjedište je subvencionirano na jednog stanovnika regije, u Splitu jedno sjedište na dva stanovnika regije, a u Rijeci jedno sjedište na 250 stanovnika regije, to je ogroman nesrazmjer", Tomislav Palalić, direktor Zračne luke Rijeka.

Baš zbog toga dogovara se sastanak Uprave, ministara Cappelija i Butkovića, direktora HTZ-a i manjih suvlasnika. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mislim da će ZL Rijeka imati to povećanje osjetljivo u 2018 i naročito u 2019. s određenim rekonstrukcijama koje će se raditi na toj zračnoj luci", kaže Gari Capelli, ministar turizma.

I Zadar je s 30 tisuća skočio na više od pola milijuna putnika, samo ovoga srpnja imaju rast od 17 i pol posto. Zračna luka Rijeka smještena na Krku ima rast od 1 i pol posto. Država mora reagirati pogotovo jer su vlasti uvijek puna usta ravnomjernog razvoja. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nakon revizije PSO-a, kad bismo dobili isto to što imaju Split i Dubrovnik mi bismo sutra otišli sa 150 na 300 tisuća putnika", smatra direktor Palalić. 

Čini se da konačno ima volje za napredak. Već dogodine i riječka bi zračna luka mogla dati značajniji doprinos hrvatskom turizmu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo