poduzeli mjere protiv prašenja /

Za opasne razine arsena i nikla u zraku Splićani krive gradsku Luku. Oglasio se direktor: 'Potrebna su dodatna mjerenja'

Image
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

Preliminarni rezultati mjerenja kvalitete zraka na Brdima, koje je proveo Grad Split, upućuju na povremeno prekoračenje razine nikla i arsena. U tom smislu, razmatraju se mogućnosti za rješavanje navedenih problema, istaknuli su iz Luke.

4.4.2023.
13:20
Ivo Cagalj/PIXSELL
VOYO logo

Split se već neko vrijeme bori s emisijama prašine troske uskladištene u Sjevernoj luci, a koja je opasna po okoliš i ljudsko zdravlje zbog povišenih razina nikla i arsena izmjerenih u zraku na tom području.

O svemu se u utorak priopćenjem oglasio i direktor splitske luke Filip Rogošić koji je kazao kako je inspekcija potvrdila da se poduzimaju sve raspoložive mjere protiv prašenja i da dodatno kontroliraju uzorke svih tereta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Inspekcija zaštite okoliša je još 27. ožujka 2023., temeljem napisa u medijima o emisijama prašine s troske uskladištene u Sjevernoj luci u Splitu, obavila nenajavljeni inspekcijski nadzor tijekom kojeg je utvrdila da Luka d.d. poduzima niz mjera i maksimalan angažman u cilju smanjenja emisija prašine s lučkog područja i negativnog utjecaja iste na okoliš. Utvrđeno je da se tijekom nadzora obavljao ukrcaj troske s otvorenog skladišnog prostora u kamione i odvoz iste s lokacije, da nije uočeno prašenje te nisu utvrđene nepravilnosti iz nadležnosti inspekcije zaštite okoliša", stoji u priopćenju splitske Luke.

Image
OTROVNI OBLAK /

Splićane se truje arsen, stanovnici upiru prstom u Luku, ali od tamo tvrde da 'nikad ne bi pustili takav teret'

Image
OTROVNI OBLAK /

Splićane se truje arsen, stanovnici upiru prstom u Luku, ali od tamo tvrde da 'nikad ne bi pustili takav teret'

Preliminarni rezultati mjerenja kvalitete zraka na Brdima, koje je proveo Grad Split, upućuju na povremeno prekoračenje razine nikla i arsena. U tom smislu, razmatraju se mogućnosti za rješavanje navedenih problema, istaknuli su iz Luke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istaknuli su i kako se sve raspoložive mjere protiv prašenja, uključujući nabavu vatrogasnog vozila koje se koristi kod polijevanja tereta, već dulje vrijeme poduzimaju u redovnom poslovanju tvrtke Luka d.d. Osim toga, tvrtka je samoinicijativno angažirala međunarodnu tvrtku kako bi dodatno kontrolirala uzorke tereta koji se skladište i pretovaruju u luci, iako isti nisu deklarirani kao opasni. Navedena inicijativa potvrđena je od strane državnog inspektorata.

„Razumijemo zabrinutost građana Brda i Vranjica, no u ovom trenutku ne možemo prihvatiti odgovornost za onečišćenje bez dodatnih uvida i dokaza, te dodatnih mjerenja. Ova uprava Luke želi, vjerujemo, isto što i oni - kvalitetan suživot industrije i grada, s jednakim krajnjim ciljem – ekološki održivom lukom. Je li povećanu koncentraciju dopuštenih čestica nikla i arsena uzrokovao neki od naših rasutih tereta ili je izvor nešto drugo, potvrditi će uzorkovanje i analiza tereta koje smo inicirali. Mi također želimo znati sadrži li neki od tereta nedopuštene količine čestica i odakle dolaze, jer upravo su zaposlenici Luke d.d. koji s teretima manipuliraju na području luke, u tom slučaju, najizloženiji“, izjavio je direktor Luka d.d. Rogošić.

Uložili znatna sredstva u modernizaciju

„U luci Split se od osnutka skladištio i ugljen i petrolkoks, urea, staro željezo, sol, šećer i mnogo drugih vrsta rasutih tereta. Nova uprava Luke d.d. je u protekle dvije godine uložila znatna sredstva u modernizaciju i tranziciju prema ekološki održivoj luci, što nije bio slučaj u posljednjih 50 godina. Popravak nečega što nije održavano pola stoljeća ne može se dovršiti u dvije godine. Čak i najveća europska luka, luka Rotterdam, ima razrađen ekološki plan potpune eliminacije emisija CO2 s brodova do 2050. godine, ne za dvije godine“, dodao je Rogošić.

„Svako ulaganje Luke d.d. u područje luke Split zahtijeva podršku ovlaštenih uz suradnju s lokalnom zajednicom. Svaka naša ideja i namjera o modernizaciji i zelenoj tranziciji, bilo da se radi o gradnji zatvorenih skladišta za trosku, bitumen, kontejnerskom terminalu ili hladnjači za voće, osim osiguranih financijskih sredstava i vremena, zahtijeva odobrenje Lučke uprave i suglasnost nadležnog ministarstva“, zaključio je Rogošić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo