Točno u podne, samo u Zagrebu zaustavilo se 400 tramvaja i autobusa na deset minuta. Kratkim štrajkom vozači se bore za beneficirani radni staž koji imaju, ali se boje da će ga izgubiti s novom reformom. Građani ih podržavaju.
"Mislim da je njihov posao dosta naporan, i rade cijele dane", kaže Ivana iz Zagreba.
"S njom se slaže i njezin sugrađanin i imenjak: 'Oni su uvijek
kako se ono kaže na cesti, a kad si na cesti uvijek postoji
određena opasnost. Ljudi ima svakakvih.
I voze po noći", kaže Ivan.
Uz Zagreb, tramvaji i autobusi stali su u Osijeku, Splitu i Rijeci. Danijel je vozač već 14 godina i kaže: zahtjevi su opravdani.
"Biti vozač je jedan veoma stresan i težak posao i veoma slabo plaćen u odnosu na druge gradove u Hrvatskoj i da ne kažemo vani. Jedan vozač u Njemačkoj ima satnicu 13 eura, a u Norveškoj od 18 - 20 eura satnicu", kaže nam vozač autobusa Daniel Bistrović.
Odgovorni su za putnike i kažu najbolji vozači su između do 48. godine života.
"Osim toga da vam iskreno kažem, ne bih voljela vozača od 67 godina da me vozi. Svaka čast svakome, ali znamo da sposobnost opada s godinama", kaže Riječanka Marija.
Ministar kaže - napravljena je studija, sastat će se radna skupina - neka zanimanja kojih u Hrvatskoj nema će ukinuti, a druga dodati.
"Cilj je prilagoditi zakon potrebama i radnim mjestima 21. stoljeća, a vjerujte mi mnoga zanimanja nećemo dirati, ZET-ovci su jedna kategorija od njih i ne trebaju brinuti", tvrdi ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić.
Klimatizirani i niskopodni tramvaji i nisu neke pogodnosti, vozačima je i dalje teško i brže obolijevaju - kažu sindikati.
Za službenike u javnoprijevoznim sredstvima zalaže se i gradonačelnik metropole.
"Apsolutno za otežane uvjete rada uvijek treba ostati beneficirani staž, samo je pitanje koliko na radno vrijeme u postotku treba dodati", smatra Bandić.
Deset minuta za beneficirani staž samo je upozorenje. Iako ministar umiruje, sindikati poručuju - ako se zahtjev ne ostvari - blokirat će cijelu Hrvatsku.