Dok se čekaju odluke Vlade, razna udruženja poduzetnika i
poslodavaca obasipaju ih zahtjevima za otključavanjem pojedinih
sektora.
VEZANE VIJESTI
- Plenković otkrio kada kreće otvaranje Hrvatske: 'Naše mjere su ostvarile rezultat, idemo u tri faze'
Dobrodošlica nikome. Prazan parking pred salonom namještaja, vrata zaključana, a pozivi na sniženja nemaju koga privući. Svi koji ne prodaju prehrambene namirnice zatvoreni su do daljneg. Je li do daljnjeg već sutra kada će Vlada otkriti prve aktivnosti koje se reaktiviraju uz poštivanje mjera stožera? Ni trgovci još ne znaju, ali svoja vrata su spremni otvoriti već od petka.
"Mi to već neko vrijeme pratimo i pripremamo tako da su već kod nas napravljene upute za trgovce kako se ponašat kad ponovno krene prodaja, napravljene su upute i za kupce, odnosno obavijesti koje će biti na ulazima, na liftovima, na svakom pultu, oznake po podu'', objašnjava direktor prodaje i marketinga Matija Mandić.
Od 19. ožujka kada su saloni stavili ključ u bravu, pad prometa je zamjetan. Nešto je porasla online trgovina, ali nedovoljno, kaže: ''On pokrije nešto više od možda 10 posto iz prošle godine. Ali ako gledamo period od početka godine, tu smo već došli negdje do minus 30 posto".
Ako se saloni pokrenu odmah i stroge mjere se ne budu vraćale do kraja godine, nada se da će 2020. zaključiti minimalnim gubitkom. No taj cilj će puno teže dohvatit trgovina automobilima. U ožujku prošle godine prodan je 5041 novi automobil. Ove godine u trećem mjesecu tek 2724 što je pad u prodaji od gotovo 50 posto. Ako se taj trend nastavi, prodavači novih automobila u travnju predviđaju pad prodaje od čak 90 posto. Zaštitne mjere već primjenjuju u servisima i mogu ih prenijeti na salone. Zato Vladi poručuju: pustite nas da otvorimo odmah.
"Radi se o objektima velikih kvadratura s i u najboljim vremenima relativno niskom frekvencijom posjetitelja odnosno potencijalnih kupaca, a s druge strane zbog specifičnosti i osjetljivosti financijskog dijela poslovanja već ionako fizički odmaknutim i diskrecijski razmaknutim prostorima'', podsjeća direktor autokuće Ivo Ivančević.
Upozorava da u ovoj branši u Hrvatskoj djeluje 4.000 tvrtki s 20.000 zaposlenih, a godišnje ostvaruju prohode do 35 milijardi kuna što je značajan iznos i za državni proračun.
"Svi od najmanjih do najvećih su pod iznimnim, iznimnim pritiskom i pitanje je tko i kako će se izvući. Zato još jedanput i ovim putem apeliramo ispred Udruženja HGK koje objedinjuje sve ove članice pojedinačno koje sam spomenuo da se omogući što hitniji nastavak prodaje", kaže Ivančević.
Dok oni čekaju odluke Vlade i Nacionalnog stožera civilne zaštite, za ponovno otvaranje spremni su već danas.