PROMOTIVNI ČLANAK /

Važan je samo dobro odrađen posao, a gdje smo i kada radimo nije bitno

Image
Foto: PROMO FOTOGRAFIJA

O digitalu, atmosferi u industriji i lukavoj sreći koja je zakotraljala sve

31.5.2019.
10:05
PROMO FOTOGRAFIJA
VOYO logo

Sjeli smo na pivu s Vanjom Bertalanom, jednim od vlasnika novo rebrendirane firme Human. Novonazvani Human već 18 godina posluje diljem svijeta i u regiji izrađujući web stranice, mobilne aplikacije i ostala digitalna rješenja koja osvajaju nagrade. Šest godina za redom osvojili su nagradu za najbolju web stranicu u Hrvatskoj, a sad nam Vanja priča o planovima za dalje.

Sve je počelo kroz forum

Stari naziv web.burza nastao je kroz forum davne 2001. godine. Tada 24-godišnji Vanja i tri godine stariji partner Mario Stipanović upoznaju se kroz projekt adresara svih Hrvatskih tvrtki koji se zvao Burza. Nekoliko tjedana kasnije zajedno pokreću web agenciju. U naletu kreativnosti, tražeći naziv za agenciju, dodaju web ispred burza i nastaje web.burza. Internet u Hrvatskoj još je u začecima, a web.burzin sajt pojavljuje se u formatu koji oduševljava i međunarodnu publiku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Izašli smo sa Superherojima. Bili smo mladi i radili smo kako nam odgovara, pola dana smo programirali, a drugu polovicu zajedno igrali online multiplayere. Svatko od nas imao je super moći pa smo cijelu priču prenijeli i na naš web".

Svatko u društvu imao je svoju figuricu na web stranici. Mali prostor gdje je stajao kratki opis i 3D renderana figura superheroja. Kraj nje, trenutna pozicija u igri koju su igrali.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Taj Human-centered identitet odveo nas je jako daleko. Dan danas slušam o našim herojima, a to su developeri koje ljudi poimence znaju upravo preko figurica. Web stranica stara 15 godina spominje se po konferencijama kao primjer dobro odrađenog posla. Nešto smo očito pogodili". 

Nakon 18 godina dolazi promjena, heroji više nisu IN

Heroji su ih doveli daleko, sve do japanskih udžbenika i velikih regionalnih projekata. Tih četrdesetak heroja već godinama razvijaju digitalna rješenja za velike regionalne klijente. Od Coolinarike do A1 Hrvatska, odgovaraju na pitanja kako učiniti krajnje korisnike sretnima - jer to je ključ uspjeha za klijente, a i njima je tako zabavnije.

"Shvatili smo da ne želimo obećavati nemoguće - radije nećemo surađivati. Znamo da najveće zadovoljstvo za sve dolazi kad su ljudi koji koriste naše proizvode zadovoljni. Ne želimo raditi stvari samo da bi ih odradili, želimo da ljudi plaču od sreće dok koriste naše proizvode. Znam da to nije realno, ali tome ciljamo."

Kroz godine širenja i rast na stranim tržištima stvorila se potreba da promijene ime, Vanja pojašnjava da web.burza nije jednostavna za izgovoriti na engleskom, era superheroja je iza njih, a pojavila su se i nove mlade snage Trebalo im je novo ime, a cijelo vrijeme se krilo u pozitivnim pričama koje su dobivali.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Shvatili smo da smo cijelo vrijeme mi taj identitet o kojemu pričamo, da na kraju dana radimo stvari za ljude koji se znoje u tramvajima. Da smo mi Human i da su naši korisnici Human, cijelo vrijeme nam je odgovor bio pred nosom."

Najteže je prenijeti kulturu

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poslovna kultura riječ je koja odmah izaziva refleks na povraćanje, pojašnjava Vanja. Pogoditi kvalitetnu kulturu, okruženje gdje se ljudi osjećaju dobro i sretni dolaze raditi na ponekad stresnim projektima od velike je važnosti.

"Najveći problem pri izradi novih web stranica bio nam je napisati nešto o našoj kulturi. Postoji određena energija za koju bih se usudio reći da se razlikuje od ostalih firmi, a čini nas posebnima. Kod nas rade isti ljudi i po 15 godina, što je za našu industriju vjerojatno rekordni period."

Česta vijest u svijetu IT-ja upravo je problem pronalaska kvalitetnog  kadra. Zaposlenici mijenjaju firme gotovo na godišnjoj bazi, a nekolicina njih osniva i vlastite obrte i tvrtke te se upušta u freelance svijet. Human se svojim novim šarenim identitetom, upečatljivim fotografijama ljudi, a na kraju dana i nagradama koje gotovo pa redovno osvajaju planira boriti protiv toga.

"Kulturu je fakat teško prenijeti, moraš ju osjetiti. Nadam se da smo uspjeli barem dio priče prenijeti kroz novi identitet, a za potvrdu je svako dobrodošao na pivu kod nas. Nekad čak i naše proizvodnje". 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo