Niz najviših dužnosnika Grada Zagreba i Vlade Republike Hrvatske okupio se danas na otvorenju Žičare Sljeme, najskupljem prometalu ovakve vrste u Europi.
Trasa žičare duga je nešto više od pet kilometara, radna brzina je oko 4 metra u sekundi, pa je putovanje do vrha oko 22 minuta. 1000 putnika na sat je kapacitet žičare, putnicima je na raspolaganju 84 kabina sa po 10 mjesta za sjedenje, 754 metara visinska razlika, rasponi stupova su od 6 do 43 metara...
Osim gradonačelnika Tomislava Tomaševića, koji će žičaru službeno pustiti u pogon, na otvorenju su i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Gradske skupštine Joško Klisović, zamjenici gradonačelnika Danijela Dolenec i Luka Korlaet, direktor ZET-a Marko Bogdanović, zastupnici u Gradskoj skupštini te drugi uzvanici.
Tomašević je nedavno kazao da je ukupna cijena projekta što ga je sadašnja gradska administracija Zagreba dobila u naslijeđe kao "megalomanski projekt" od prethodne, one Milana Bandića, 537 milijuna kuna, više od pola milijarde.
Gradonačelnik Tomašević prvo je zahvalio mnogima oko sebe, i iz vladajuće većine i iz gradske opozicije...:
"To je projekt koji je izazvao brojne kontroverze. Moram priznati da sam i ja često kritizirao ovaj projekt kao oporbeni zastupnik, i što se tiče dimenzija i kapaciteta i koliko je to uopće primjereno za potrebe grada Zagreba. Kritizirao sam i preplaćenost, odnosno naknadno povećanje cijene radova."
"Međutim, ironija sudbine je odlučila da na kraju baš ja budem taj koji ću otvoriti tu žičaru. I ne samo otvoriti, nego da sam sa suradnicima zadnjih osam mjeseci uložio puno truda i napora da bismo je uspjeli otvoriti", kazao je.
Nije mu ostalo drugo. Ponovio je da će cijena na kraju biti 537 milijuna kuna:
"To je novac za koji nije realno da će ikada biti vraćeno niti jedan posto te investicije iz naplate karata, naplate parkinga ili iznajmljivanja prostora."
Usto, rekao je i to, uopće će rad žičare morati subvencionirati Grad.
"Sve će to građani Zagreba morati vraćati, posebno u narednih 12 godina, kada se bude vraćalo kredit", dodao je i time objasnio zašto je Zagrepčanima, koji će to morati plaćati, administracija Grada odlučila uvesti posebne, niže cijene karata.
Alternative da se žičaru završi, kazao je, nije bilo kad je već bila tu u trenutku dolaska novih gradskih vlasti. Djeca i osobe s invaliditetom iz Zagreba, koji ostvaruju pravo na besplatan pokaz, imat će besplatan i prijevoz ovom žičarom.
Rekao je da je vožnja sada i udobna i sigurna, ali:
"Sad se moramo usmjeriti kako unaprijediti sadržaje na Sljemenu i postojeću infrastrukturu."
Na početku govora među prvima je zahvalio ministru Butkoviću, a on je govorio odmah nakon gradonačelnika. Rekao je da dolazi kao izaslanik predsjednika Vlade. Primijetio je da se na žičaru "čekalo puno duže od očekivanog", ali je zahvalio gradonačelniku i suradnicima što danas otvaraju "tehnički ispravnu žičaru na korist građana".
Nabrojao je niz dozvola koje su izdali u njegovom ministarstvu, što je konačan dokaz da je žičara spremna za korištenje, sigurna i udobna, kako je i on podvukao:
"Ovakvi infrastrukturni projekti se možda ne mogu uspoređivati s projektima poput Pelješkog mosta ili novim dionicama autocesta, ali su izrazito važni za razvoj Grada Zagreba, Zagreba kao metropole, s velikim ambicijama, posebno u turističkom smislu."
Za suradnju između Grada Zagreba i Vlade rekao je:
"Suradnja je do sada bila iznimno dobra, a tako će biti i ubuduće. Alternativi suradnji između Vlade i Grada u realizaciji velikih infrastrukturnih i drugih projekata nema alternative."
Istaknuo je da je "na raspolaganju puno sredstava", posebno iz EU fondova i to u prvom redu za Zagreb.
Nakon otvorenja žičare, ministar Butković i Tomašević su dali
izjave za medije.
"Nakon određenih peripetija, tehničke i proceduralne naravi, svjedočimo otvaranju žičare na dobrobit svih građana i građanki Grada Zagreba. Mislim da je to dobar projekt koji je trebalo dovršiti", kazao je.
Kazao je kako je prva vožnja dobro izgledala te da će žičara u turističkom smislu doprinijeti razvoju Grada Zagreba. Kazao je da s gradom razgovaraju i o budućim projektima koji će, kako je kazao, imati podršku ministarstva i Vlade.
Komentirao je i izbor novog ministra graditeljstva. Kazao je da se konzultacije oko toga rade te da će odluku donijeti premijer.
"Zaključak sastanka i partnera je da predsjednik Vlade ima potporu u odabiru kandidata iz redova HDZ-a, bit će predložen Saboru za izglasavanje", kazao je.
Tomašević je kazao da je vožnja žičarom bila ugodna. :
"Svi koji će se voziti bit će zadovoljni", kazao je.
Kazao je i da ima projekcije o broju putnika koji će u godini dana koristiti žičaru, ali da sve ovisi o dodatnom sadržaju na Sljemenu, što je gradu prioritet.
"To moramo smisliti u suradnji s državnim institucijama, PP Medvednica, TZ Grada Zagreba, to će biti ključno što će dovesti do više posjetitelja i veće prihode", kazao je.
Kazao je da je potrebna dodatna infrastruktura i ugostiteljski sadržaj, ali i programa i aktivnosti koje će osmišljavati s turističkom zajednicom.
"To ćemo raditi i s koalicijskim partnerima. Prvi korak je iza nas", kazao je.
Govorio je i o cijenama karata.
"Ima u Hrvatskoj takvih primjera, u drugim europskim gradovima gdje je jedna cijena za rezidente, a druga za sve ostale. S obzirom na trošak žičare koji je velik i koji će građani otplaćivati idućih 12 godina, mislim da je primjereno da građani Zagreba imaju jeftiniju kartu za žičaru", kazao je te dodao da će se sve rješavati osobnim dokumentima.