Naime, u Uredbi piše da se Nacionalna središnjica za nadzor i upravljanje pomorskim prometom (VTS Hrvatska) ustrojava sa sjedištem u Splitu, iako se već niz godina nadzor i kontrola Jadranskog mora obavlja iz Rijeke. Formalno, središnjica nikada nije ni bila u Rijeci, jer se sada sustav ustrojava, ali je u praksi Rijeka imala ulogu i ovlasti središnjice.
Nadalje, riječki centar lani je dobio vrhunsku radarsku opremu vrijednu oko 5 milijuna eura, za potrebe održavanja VTS službe u zadnjih nekoliko godina zaposlili su i educirali 32 djelatnika, što je koštalo oko 500.000 eura, a u istom prostoru djeluje i Nacionalna središnjica za traganje i spašavanje na moru. Zbog svega navedenog, odluka o preseljenju središnjice u Split nikome nije suvisla.
Namjerna podvala ili šlamperaj?
"Mislim da je u pitanju proceduralna pogreška, gdje je umjesto Rijeke napisan Split. Doista ne znam kako je do toga došlo", komentirao je za Novi list novi predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Rijeka Pavao Komadina.
Zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić za preseljenje u Split optužio je bivšeg državnog tajnika za more Marija Babića.
"Kad smo vidjeli što se nalazi u prijedlogu uredbe bilo je već kasno. Napominjem da Središnjica nije nikad ni bila u Rijeci, nego se ona tek sada ustrojava. To je sve djelo Marija Babića, koji je izmijenio tekst i napisao da Nacionalna središnjica seli iz Rijeke u Split. Što da sad radimo. Nije neka prestrašna stvar, bit će Središnjica u Splitu, a u Rijeci i Dubrovniku odjeli VTS centara. Hoćemo li mijenjati uredbu u tom dijelu? To je jako komplicirana procedura, pa mislim da nema smisla sve iznova prolaziti. Da smo to znali ranije taj dio bi bio izmijenjen", kazao je Antešić.
Nema razloga da središnjica seli u Split
Prozvani Mario Babić poručio je kako je on sasvim nevin, te kako ni on ne vidi razloga da se središnjica iz Rijeke seli u Split. "U Splitu je svega nekoliko ljudi s fakultetskom diplomom, doduše nema ih puno više ni u Rijeci, ali su tamo ljudi bolje educirani i uvijek imamo dežurne operatere. Zbog toga preseljenje nikada nije bio moj prijedlog, a kako je do svega došlo doista ne znam. Mene nitko ni o čemu nije konzultirao", odgovorio je Babić, dodavši da nema pojma tko je tako nešto u Uredbi mogao napisati.
Nažalost, čini se da je jedino suvislo objašnjenje ono da je Uredba prošla jer nitko u Vladi prije glasanja nije pročitao i primijetio što u njoj piše, jednako kao što to nije primijetio nitko u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture. Blamaža je ogromna, a neizbježno se nameće i pitanje čitaju li u Ministarstvu pomorstva i Vladi ostale uredbe, zakone i pravilnike ili na sjednicama samo automatizmom podižu ruke i glasaju.