Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević održao je sastanak s Povjerenstvom za izvannastavnu aktivnost "Građanski odgoj i obrazovanje“ u osnovnim i srednjim školama Zagreba. Nakon sastanka, gradonačelnik Tomašević, predsjednik Povjerenstva Tomislav Reškovac, viši znanstveni suradnik Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu Boris Jokić i Tanja Đaković dali su izjave za novinare o programu Građanskog odgoja i obrazovanja kao izvannastavne aktivnosti u predvorju Gradske uprave.
"Mi smo to najavili još u rujnu da ćemo pilotirati program kao izvannastavnu aktivnost u školama. Aktivnosti idu po planu. Prijedlog kurikuluma bi trebao biti gotov u veljači pa se onda prijavljuju škole. Mini pilotiranje bit će ove godine u nekoliko osnovnih škola", rekao je gradonačelnik Zagreba.
Program "Škola i život" također će biti jedna od fakultativnih aktivnosti, to jest predmeta. U Rijeci se to već provodi, a satnica bi iznosila 70 sati. Pilotiranje fakultativnog predmeta bit će sljedeće školske godine u Zagrebu i Primorsko-goranskoj županiji. Za sve aktivnosti novac je već osiguran, rekao je Tomašević.
''Mogu reći da mi je posebno zadovoljstvo, iznimno sam sretan da idemo s dva programa u zagrebačke škole već od sljedeće školske godine. Vjerujem da će nakon pilot školske godine, u većem broju škola zaživjeti posebice program Škola i zajednica'', kazao je Tomašević.
Jer je taj program fokusiran na aktivno promišljanje i sudjelovanje učenika i u radu škole, kao i lokalne zajednice.
''Vjerujem da je ovo početak novog obrazovanja ne samo u Zagrebu, nego u Hrvatskoj, koje će iznjedriti aktivne građane, zbog čega će cijelo društvo biti bolje. Kad rezultati ovih programa dođu na svoje, vjerujem da ćemo živjeti bolje i tolerantnije'', naglasio je Tomašević.
Nakon Tomaševića, pred novinare je stao Boris Jokić, viši znanstveni suradnik Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu.
''Kao predmet ŠiZ se predaje u 2. i 3. razredu osnovne škole i to na način koji je u potpunosti inovativan i drugačiji. I u odnosu na građanski odgoj i obrazovanje i na školu u cjelini. Učenici su aktivni dio procesa, oni kreiraju sam nastavni proces, a uloga nastavnika je također aktivna'', pojasnio je Jokić.
Jokić je kazao da ovaj program kreće od toga da mladi ljudi trebaju prepoznati neke probleme ili pojave u svojoj zajednici, koje se mogu sažeti u 11 tema. Neke od njih su vezane uz pojam građanskog odgoja, a neke su inovativne.
Kada prepoznaju neki problem, moraju ga istražiti. Nakon što ga istraže i sagledaju ga iz različitih perspektiva, imaju priliku i boraviti na mjestu gdje se taj problem odvija. Primjerice, ako se bave problemom siromaštva, mogu do 10 nastavnih sati provesti u pučkoj kuhinji.
''Cilj je da mladi ljudi predlože određena rješenja i da drže odgovornim one koje donose odluke'', kazao je Jokić.