čekanju uskoro kraj? / Uskoro će se dogoditi što Hrvatska ne pamti više od pola stoljeća: Kasnilo je 'samo' dvije godine...

Pruga duga 12 kilometara već dvije godine čeka da njome prođe prvi vlak

27.11.2019.
8:38
VOYO logo

Za nekoliko dana dogodit će se nešto što se u Hrvatskoj nije dogodilo od ljeta 1967. u promet će biti puštena nova željeznička pruga. Pruga Sveti Ivan Žabno - Gradec duga je 12 kilometara i trebala je biti otvorena još prije dvije godine.

O pruzi se priča od 1990.

No kako to u Hrvatskoj obično biva, naišli su na razne probleme: prvo na arheološke iskopine, onda se urušila kolodvorska zgrada, zatim se otkrilo da su puknuli varovi među tračnicama, pa je bilo prehladno za varenje, i tako redom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali povijesni dan je stigao, nakon 52 godine Hrvatska će dobiti novi komad željeznice. O njoj se priča od 1990., prvi projekti krenuli su 2002., Bjelovarčani je toliko dugo čekaju da se prugu nazvali čežnja.

Nakon što je preklani izgrađena dobila je novo ime pruga tuga, jer od nje koristi nema. I stanica 'zjapi' prazna jer ovdje vlak još neko vrijeme nećete dočekati. Pruga duga 12 kilometara već dvije godine čeka da njome prođe prvi vlak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prilikom gradnje radnici su naletjeli na arheološke iskopine, zatim se urušila kolodvorska zgrada u Svetom Ivanu Žabnom, pa su puknuli varovi među tračnicama. Došla je zima pa nisu to mogli rekonstruirati i, naravno, tu su bili i birokratski problemi, točnije javni natječaji trajali su i po tri godine.

Od Zagreba do Bjelovara potrebna su dva sata

Kada je konačno dovršena trebala je biti puštena u promet još u prosincu prošle godine, pa ove jeseni, a novi rok i nova nada za prugu tugu je sredina idućeg mjeseca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Da je bilo volje u HŽ infrastrukturi mogla se napraviti prije i pustiti u promet. Da budem sarkastičan ovo je jedan epohalan uspjeh HŽ infrastrukture da joj je trebalo 20 godina da napravi 12 kilometara pruge'', komentirao je Dalibor Petrović iz Sindikata strojovođa Hrvatske.

Sada su za 80 km dug put od Zagreba do Bjelovara potrebna dva sata. Novom prugom koja se u Svetom Ivanu Žabnom umjesto za Križevce odvaja za Gradec taj će put biti dvostruko brži.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svaki dan iz Bjelovara za Zagreb direktno voze tri vlaka. Prvi ujutro u 6, pa u 11, a zadnji ide oko 17 sati. Ugodno je, nema gužve, ali presporo je. Međutim s novom prugom Bjelovarčanima će biti itekako lakše. Iz Bjelovara u Zagreb i obrnuto u prosjeku se na dan vozi sto putnika. Jedva čekaju da se put skrati na sat vremena.

''Često putujem na relaciji Bjelovar - Zagreb i natrag. Prugu čekamo dugo i značit ćemo puno. Svako skraćivanje nam dobro dođe'', izjavio je putnik Sani Antolović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Putujem skoro svaki treći dan, moram kod doktora. Danas je vlak kasnio sat vremena zbog radova, umjesto u 9 došao je u 10. Kada to naprave bit će dobro'', smatra putnik Nikola Dokić.

Vlak kao prijevozno sredstvo u Hrvatskoj i nije neka opcija, jer put s jednog kraja zemlje na drugi traje doslovce danima. Prosječna brzina vlaka kod nas je niti 60 kilometara na sat, od nas su gore tek BiH i Srbija, dok u Francuskoj i Španjolskoj vlakovi prosječno jure gotovo 200 na sat. Nova pruga tome bi se trebala malo približiti jer je projektirana za brzinu od 120 kilometara na sat.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Ja vjerujem da će se masa ljudi vratiti željeznici. Inače, možemo reći da će županija donijeti odluke o sufinanciranju karata'', izjavio je Neven Alić zamjenik župana Bjelovarsko-bilogorske županije.

Pruga zvana čežnja postaje stvarnost, a tuga postaje sreća, osim ako u zadnji tren ne bude još neke odgode.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo