Trebala je to biti trajektna luka za idućih sto godina, ali dio mještana blokirao je uređenje. Mjesto radnje je Lošinj, a mještani koji blokiraju gradnju su sa susjednog otoka Ilovika. Koji su njihovi razlozi za miniranje milijunskog projekta, ali i uvjeti za deblokadu gradnje koja je trebala krenuti još početkom godine?
Uređenje lošinjske uvale danima blokiraju mještani drugog otoka,
Ilovika. U uvalu Mrtvaška svojim barkama oduvijek, a državnom
brodskom linijom pristaju 11 godina. Sada im je kretanje po
gradilištu ograničeno. A brodar ih vozi na udaljeniju lokaciju u
Mali Lošinj.
„Sada imamo jednu milju i desetak minuta sigurne vožnje po skoro
svim vremenskim uvjetima naspram 11 milja prema Lošinju prema
uvjetima koji ovise o samom vremenu, a to je stotinjak dana u
godini neplovnih“, kazala je Jadranka Matas,
predsjednica Vijeća Mjesnog odbora Ilovik.
„Kad imam ugovoreni pregled, a ne ide brod za Lošinj jer ne da
nevrijeme onda kuda, onda treba zvat, odgodit i onda čekat drugi
put da dođeš na red“, izjavila je Livija
Plazibat iz Ilovika.
„Maturant ne može ići na pripreme za maturu, drugi koji trenira
kick box, više ne može ići na treninge jer su treninzi van
linije“, rekla nam je Natalija Baričević iz
Ilovika.
Ilovčani za deblokadu imaju dva uvjeta. Prvi je da im se u novoj
luci s dva metra visokom rivom osigura niži dio za njihove
privatne barke. U županiji već rade na tome.
„Naime ide se u preprojektiranje, kako bi od SAFU-a tražili
dozvolu da se dio rive može spustiti“, kazala je Marina
Medarić (SDP), zamjenica primorsko-goranskog
župana.
Sada preko Mrtvaške smiju samo učenici, nastavnice i oni koji idu
liječniku. Mještani traže da tako bude za sve.
„Predložili smo određena tehnička rješenja i nadamo se da će ona
mještanima otoka Ilovika bit prihvatljiva“, izjavila je
Ana Kučić (HDZ), gradonačelnica Malog
Lošinja.
Ne žale se oni što po iskrcaju u Mrtvašku u kojoj im stoje auti,
do Malog Lošinja još 20 minuta voze zapuštenom državnom cestom
koja bi se također uredila. Za luku je osigurano 80 milijuna kuna
bespovratnog EU novca, cesta vrijedi još 120 milijuna kuna.
„Pogled u budućnost ne samo sa stanovišta razvoja otoka nego i sa
stanovišta turizma”, rekla je Kučić.
Lošinj bi se tako povezao s Rabom, Pagom i cijelom Dalmacijom. Tu
bi pristajali trajekti i katamarani.
„Ovdje je bilo puno nezakonitih radnji na različitim razinama, na
svim razinama, te nezakonite radnje su prijavljene Europskom
uredu za borbu protiv prijevara, dakle OLAF-u i OLAF provodi
izvide i to vrlo intenzivno“, objašanjava Ladislav
Radoslović iz Iloka.
U resornom Ministarstvu to ne potvrđuju.
OLAF se nije obratio Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture
vezano uz predmetni projekt.
Da nije blokiran, projekt je do kraja iduće godine mogao bio
završen.
„Izvođač već sada traži 12 milijuna kuna odštete i nažalost to će
u konačnici platiti investitor i porezni obveznici“, kazala je
Medarić.
Pa će cijena projekta na kraju samo još skočiti.