UNUTAR TVORNICE LAŽI MIROSLAVA ŠKORE /

Stručnjak objašnjava kako funkcionira opća mobilizacija i širenje straha te što je konačni cilj

Image
Foto: Net.Hr/Pixsell

U zagrebačkoj kampanji pojavio se dosad nezapamćen broj dezinformacija. Zašto?

28.5.2021.
10:26
Net.Hr/Pixsell
VOYO logo

Komunikacijski stručnjak Željko Riha komentirao je lokalne izbore u Zagrebu i dezinformacijsku kampanju širenja laži i straha u Net.hr-ovu studiju.

Riha kaže kako ovako sustavnu kampanju širenja laži u digitalnom prostoru nismo imali u hrvatskoj povijesti. No, lako je moguće kako ćemo ovakve kampanje gledati i u budućnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako je otkrio portal Index, iza sponzoriranja bizarnih objava na društvenim mrežama o Tomaševiću, članovima njegova tima, ali i obitelji stoji tvrtka McElit u vlasništvu braće Macan koju je Miroslav Škoro angažirao u kampanji. “Cilj takve kampanje nije oduzeti glasače Tomaševiću, nego mobilizirati Škorine birače”.

“Dva su cilja takvih kampanja. Ako otkrijete da ljudi dijele takve dezinformacije i one postanu viralne možete ljude zaista uvjeriti u nešto što nije istina. Sekundarno, stvarate veliku buku u javnom prostoru i ljudi ne mogu razlučiti što je istina, a što nije”, kazao je Riha.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Škoro za medije i Škoro u pozadini

“Imamo Škoru koji se obraća medijima i javnosti i imamo Škoru koji ima takve oglašivačke kampanje. To su dvije dijametralno suprotne osobe. Sam Škoro ne napada program, nego napada Tomaševića kao osobu”, kaže Riha.

Smatra kako su se i izgubile Škorine poruke kako bi Zagreb trebao izgledati i kako mi to danas ne znamo.

“Škorina kampanja fokusirana je na širenje straha i opću mobilizaciju”, kazao je Riha. Ističe kako neke bizarne objave o Tomaševiću mogu čak odvratiti potencijalne Škorine birače od glasanja za njega, jer vrijeđaju njihovu inteligenciju. Liberalno, ali i konzervativno biračko tijelo ipak je nešto drugačije u Zagrebu u odnosu na ruralne krajeve, kazao je Riha.

Kazao je kako je Tomaševiću prednost bio program, a nedostatak javni nastup koji na početku kampanje nije bio sjajan. S druge strane, Škoro nije u prvi plan gurao program, nego sebe kao osobu i svoj nastup. “Škoro ima taj pasivno-agresivni nastup. Kao Željka Markić koja je iznimno tiha, retorički dobra, a druga je stvar što govori na cesti i na kakve stvari poziva. To nije stil Ljube Ćesića Rojsa, koji je takav kakav jest. Ova generacija konzervativaca djeluje mirna i OK, ali u pozadini vrte ovakve kampanje”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čitavu analizu Željka Rihe pogledajte u videu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Još iz rubrike
Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču