UNUTAR TVORNICE LAŽI MIROSLAVA ŠKORE / Stručnjak objašnjava kako funkcionira opća mobilizacija i širenje straha te što je konačni cilj

Image
Foto: Net.Hr/Pixsell

U zagrebačkoj kampanji pojavio se dosad nezapamćen broj dezinformacija. Zašto?

28.5.2021.
10:26
Net.Hr/Pixsell
VOYO logo

Komunikacijski stručnjak Željko Riha komentirao je lokalne izbore u Zagrebu i dezinformacijsku kampanju širenja laži i straha u Net.hr-ovu studiju.

Riha kaže kako ovako sustavnu kampanju širenja laži u digitalnom prostoru nismo imali u hrvatskoj povijesti. No, lako je moguće kako ćemo ovakve kampanje gledati i u budućnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako je otkrio portal Index, iza sponzoriranja bizarnih objava na društvenim mrežama o Tomaševiću, članovima njegova tima, ali i obitelji stoji tvrtka McElit u vlasništvu braće Macan koju je Miroslav Škoro angažirao u kampanji. “Cilj takve kampanje nije oduzeti glasače Tomaševiću, nego mobilizirati Škorine birače”.

“Dva su cilja takvih kampanja. Ako otkrijete da ljudi dijele takve dezinformacije i one postanu viralne možete ljude zaista uvjeriti u nešto što nije istina. Sekundarno, stvarate veliku buku u javnom prostoru i ljudi ne mogu razlučiti što je istina, a što nije”, kazao je Riha.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Škoro za medije i Škoro u pozadini

“Imamo Škoru koji se obraća medijima i javnosti i imamo Škoru koji ima takve oglašivačke kampanje. To su dvije dijametralno suprotne osobe. Sam Škoro ne napada program, nego napada Tomaševića kao osobu”, kaže Riha.

Smatra kako su se i izgubile Škorine poruke kako bi Zagreb trebao izgledati i kako mi to danas ne znamo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Škorina kampanja fokusirana je na širenje straha i opću mobilizaciju”, kazao je Riha. Ističe kako neke bizarne objave o Tomaševiću mogu čak odvratiti potencijalne Škorine birače od glasanja za njega, jer vrijeđaju njihovu inteligenciju. Liberalno, ali i konzervativno biračko tijelo ipak je nešto drugačije u Zagrebu u odnosu na ruralne krajeve, kazao je Riha.

Kazao je kako je Tomaševiću prednost bio program, a nedostatak javni nastup koji na početku kampanje nije bio sjajan. S druge strane, Škoro nije u prvi plan gurao program, nego sebe kao osobu i svoj nastup. “Škoro ima taj pasivno-agresivni nastup. Kao Željka Markić koja je iznimno tiha, retorički dobra, a druga je stvar što govori na cesti i na kakve stvari poziva. To nije stil Ljube Ćesića Rojsa, koji je takav kakav jest. Ova generacija konzervativaca djeluje mirna i OK, ali u pozadini vrte ovakve kampanje”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čitavu analizu Željka Rihe pogledajte u videu.

Još iz rubrike

Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču