RTL Dosje /

Unatoč solidnoj turističkoj sezoni prošle godine, epidemiološka slika sada je lošija: Analizirali smo kako se Hrvatska priprema ove godine

Epidemiološka situacija sada je lošija nego lani, a turistički promet od početka godine prepolovljen

28.3.2021.
22:30
VOYO logo

Više od deset milijardi eura - toliko su iznosili prihodi od hrvatskog turizma u rekordnoj 2019. godini. Potpuno zatvaranje prošlog proljeća omogućilo je otvaranje i solidnu sezonu u uvjetima pandemije.

Epidemiološka situacija sada je lošija nego lani, a turistički promet od početka godine prepolovljen. Kako se Hrvatska priprema za sezonu, čime ćemo pridobiti turiste i kakvoj sezoni se možemo nadati teme su za RTL-ov Dosje koji donosi Ilija Radić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prioritet je sigurnost

Sunce, more, plaže i otoci...Ovo više nije dovoljno za uspješnu turističku sezonu. Veći mamac i od sunca i od mora ove godine je sigurnost. Manje restriktivne epidemiološke mjere u odnosu na ostatak Europe u Istru su privukle turiste i prije Uskrsa.

Image
turistička sezona /

Masovnog turizma ovog ljeta u Hrvatskoj neće biti, najbolje će proći samo određena odredišta, saznajte koja

Image
turistička sezona /

Masovnog turizma ovog ljeta u Hrvatskoj neće biti, najbolje će proći samo određena odredišta, saznajte koja

"Mi smo malo pobjegli pred tim jer izgleda da će nas zatvoriti opet u Sloveniji baš na dugo. Tako da išli smo još jedan vikend iskoristiti, došli smo u Istru, ovdje se uvijek dobro osjećamo", rekla je Doris Obal iz Slovenije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ljudi su vrlo ljubazni i situacija nije toliko restriktivna kao drugdje. Opuštenije je, možete sjediti na terasama i piti kavu, jesti. Sjajno je. Ljudi su ovdje još uvijek ljudi, humani su, mi to cijenimo", kazao je Richard Newman iz Njemačke.

Hrvatska je od početka godine do posljednjeg vikenda u ožujku ostvarila više od 330 tisuća turističkih dolazaka, a premašili smo milijun noćenja, što je tek iznad pedeset posto prošlogodišnjih rezultata.

I u jednom i u drugom prednjače domaći gosti. Što je više zvjezdica, bolja je popunjenost. Traži se kvaliteta, ali za povoljniju cijenu nego u predpandemijsko vrijeme.

Faktori za dobru sezonu

"U velikoj mjeri su to domaći gosti, iz velikih gradova. Biraju se visokokvalitetni hoteli koji pružaju određenu dozu sigurnosti", rekao je direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U Gorskom Kotaru mi imamo zaista prekrasnih kuća za odmor koje prema onome što nam informacije daju vlasnici popunjene su, nema slobodnog mjesta do petog mjeseca", rekla je Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ Kvarnera.

No, iako su naznake dobre, prvi turisti ne čine dobru sezonu. Ona će ovisiti o epidemiološkoj slici i procijepljenosti u Hrvatskoj, ali i zemljama koja su naša eminentna tržišta. Na ruku nam ide što je Hrvatska autodestinacija, no pitanje je tko će prema Hrvatskoj uopće moći krenuti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Znamo vrlo dobro da, evo, i nakon zimske sezone koju nisu imale ni Austrija, ni Slovenija, ni druge zemlje itekako štite svoje ekonomije i čine sve kako bi gosti ostali kod kuće", kazala je Peršić Živadinov.

Ipak, putovanja u zelene zone Europske unije ne mogu se zabraniti. Tako će dolazak stranih gostiju ovisiti i o broju zaraženih u Hrvatskoj. Dok se u Uniji tek priča o zelenom certifikatu kojim će se putovanje omogućiti cijepljenima, onima koji su preboljeli COVID i onima koji su se testirali, Hrvatska takva pravila na granici već najavljuje.

Na čemu se bazira optimizam?

"Mi ćemo u toj našoj odluci predvidjeti da ulazak u RH se olakša osobama koje su preboljele covid, koje su cijepljene i koje su testirane", rekao je Davor Božinović, načelnik Stožera civilne zaštite RH.

U sklopu projekta Safe stay in Croatia Ministarstvo turizma razradilo je sigurnosne i zdravstvene protokole i pokrenilo edukacije na terenu, a turisti će moći vidjeti stanje s brojem zaraženih po regijama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi sad na toj web stranici imamo kartu iz HZJZ-a po županijama gdje se točno vidi kakvo je stanje, sedmodnevna incidencija i pokušat ćemo također dobiti podatke za otoke, jer znamo da prošlu sezonu određeni otoci su bili zeleni, a turisti nisu imali te informacije", izjavila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.

Optimizam se pred nadolazeće ljeto bazira se na dobro odrađenoj prošlogodišnjoj sezoni koja je bila bolja od očekivane. Razlog je, kažu, dobra organizacija

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tokom cijele prošle godine mi nismo imali jednog slučaja zaraze u komercijalnim smještajnim objektima. Dakle, mjere su precizno definirane, mjere se poštuju", kazao je Ostojić.

No, lani je Hrvatska u turističku sezonu ušla iz gotovo potpunog lockdowna i s dnevnim porastom zaraženih od svega nekoliko desetaka. Ove sezone je startna pozicija puno gora i približavamo se broju od 2000 novooboljelih dnevno. Stanje još nije alarmantno, mjere se ne postrožavaju na nacionalnoj razini, a spas sezone mnogi vide u ovim malim bočicama. Nakon rizičnih skupina, prednost pri cijepljenu traže i turistički djelatnici.

Bitka za turiste

"Ja se zaista nadam da će to biti realizirano najkasnije do polovice svibnja i samim time ćemo definitivno poslati snažnu promotivnu poruku", rekao je Ostojić.

Uz pridržavanje mjera, veću procijepljenost i kontrolu onih koji dolaze, Hrvatska bi i ove godine mogla biti među najpoželjnijim europskim destinacijama za odmor. Budući da nam turizam čini petinu BDP-a, o sezoni će ovisiti proračunski kapaciteti i oporavak od krize. Koliko sezona dobra može biti?

"Očekujemo da bi turistička sezona svakako mogla biti puno bolja od prošlogodišnje sezone", kazala je Brnjac.

Optimistična predviđanja ovisiti će o epidemiološkoj slici u cijeloj Europi. Među mediteranskim turističkim odredištima bitka za svakog turista već je započela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike