Umro poznati hrvatski slikar Ivan Picelj

Ivan Picelj, poznati hrvatski slikar i dobitnik nagrade Hrvatskog dizajnerskog društva za životno djelo 2001. godine, umro je u 87. godini života.

22.2.2011.
16:37
VOYO logo

Ivan Picelj rođen je 1924. godine u Okučanima. Studirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu (1943.-1946.). Jedan je od osnivača grupe EXAT-51 (1951.) i Studija za industrijsko oblikovanje (SIO) 1956. Picelj je organizirao prvu izložbu industrijskog dizajna u Zagrebu 1955. Razvio je specifičan, apersonalni smjer geometrijske apstrakcije u hrvatskom slikarstvu.

Njegovo stvaralaštvo ima svoje ishodište u općim načelima konstruktivizma. Bio je uključen u nastanak i širenje međunarodnog pokreta Nove tendencije (1961.-1967.) u okviru kojeg je stvorio niz programiranih djela, istražujući vizualnu percepciju, matematičke ritmove i pomake čestica (Programirani slučaj cm 8-1, 1966.). Multiplikacija osnovne plastične jedinice unutar pravilna rastera plohe jedan je od njegovih temeljnih postupaka. Od 1957. godine izlagao je i skulpture, reljefe u drvu i objekte u metalu .

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svojim grafičkim dizajnom (plakati i oprema knjiga), sredinom šezdesetih godina unapređuje vizualnu kulturu grafičkog oblikovanja. Uređivao je paviljone jugoslavenskih izložbi u zemlji i inozemstvu. (Vidi knjigu Grupa EXAT-51 str. 224). Svoju prvu samostalnu izložbu organizirao je 1952. i od tada sudjeluje na brojnim samostalnim i grupnim izložbama širom svijeta. Intenzivno je surađivao s Galerijom Denis Rene u Parizu. Za svoje radove višestruko je nagrađivan u Hrvatskoj i inozemstvu. Živio je i radio u Zagrebu.

Kao umjetnik-oblikovatelj vizije jedne estetizirane svakodnevnice gdje je umjetnost do te mjere integrirana sa životom da postaje neprimjetnom, Picelj je ne samo protagonist ključnih zbivanja na umjetničkoj sceni od EXAT-a do Novih tendencija i pravi Europejac koji istodobno izlaže u Zagrebu i Parizu, nego je svojim djelovanjem jednako prisutan i u ulozi pokretača najrazličitijih vidova promoviranja modernog shvaćanja umjetnosti i dizajna, od Studija industrijskog oblikovanja do ZGRAF-a, izdavanja programatskih antipublikacija i mnoštva drugih inicijativa, uvijek izrazito prepoznatljive autorske osobnosti koja se jednako uspješno očituje u samostalnim projektima i u timskom radu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bez Piceljevog udjela nemoguće je zamisliti inicijalne izložbe dizajna u ovoj sredini, od njegovog predstavljanja na XI. milanskom triennaleu 1957. do 1. i 2. zagrebačkog Triennalea (1955. i 1959.), postave izložbenih paviljona za velike svjetske izložbe (Beč, Hannover, Stockholm, Torino, Chicago) kao što je bez njegovih antologijskih plakata, opreme knjige, časopisa, revija i vizualnih identiteta koji u kulturi vizualnog komuniciranja na ovim prostorima znače revolucionarne pomake nemoguće razumjeti tradiciju i suvremenost modernizma.

Suvremeni trendovi grafičkog oblikovanja modernističke estetike vizualnog komuniciranja kodiranog elementarnom jednostavnošću apstraktnog geometrizma ponovo potvrđuju njihovu aktualnost i doprinos artikuliranju novih kodova vizualnog komuniciranja u kojem Ivanu Picelju neosporno pripada najistaknutije mjesto, piše dizajn.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike