Za radnog vijeka Milivoj je bio vozač. Volan kaže, čvrsto drži i sada, u 83. godini života.
"Ja mogu još uvijek dobro voziti, recimo po Zagrebu, Zadaru, imam vikendicu na Viru i odem i dolje za dva i pol sata bez problema", tvrdi Milivoj.
Iako zbog lošijeg vida i sluha svake tri godine pri produženju vozačke mora na pregled, njegovi vršnjaci ne moraju. Od lipnja prošle godine na snagu je stupio zakon prema kojem se ukida obvezan liječnički pregled u 65-oj godini.
"Željelo se izbjeći nametanje financijskog tereta za tu dobnu skupinu vozača", rekao je Robert Čop, Služba za sigurnost cestovnog prometa MUP-a.
Policija se nada da će pri uobičajenim pregledima, liječnici kod svojih starijih pacijenata uočiti lošiju motoriku i prijaviti je.
"Bilo liječnik obiteljske medicine, bilo liječnik ili specijalist treba o tome obavijestiti policiju koja će onda vozača uputiti na izvanredni liječnički pregled", dodao je Čop.
To nema nikakvog smisla – smatraju upravo oni na kojima leži odgovornost.
"Onaj tko nema ograničenja od početka zapravo može voziti do 80. godine bez ikakvih pregleda", pojasnio je specijalist medicine rada Davor Kraljić.
Oslanjati se na cinkarenje doktora je suludo – smatraju i u Matici umirovljenika.
"Liječnici poštujući svoju hipokratovu zakletvu ne žele odavati tajne pacijenata, međutim postavlja se pitanje ugrožavaju li takvim odlukama velik broj sudionika u prometu", tvrdi Đurđica Novakocić iz Matice umirovljenika grada Zagreba.
Pogotovo jer se s godinama brzina reakcije neminovno smanjuje.
"Pojavaljuje se zaboravljivost, skleroza, puno toga se može dogoditi", upozorava Kraljić.
"Ne postoje nikakvi signifikantniji statistički podaci koji bi upućivali na neku izrazitu povećanu opasnost od takvih vozača", kaže Kraljić.
Ako se već htjelo olakšati pritisak na umirovljeničke budžete, država je možda mogla pojeftiniti ili subvencionirati godišnji zdravstveni pregled starih vozača – a ne im omogućiti vožnju bez kontrole.