Pri samom je kraju izrada Prijedloga novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koji bi već u rujnu trebao krenuti u javnu raspravu, a potom i na usvajanje u Sabor. Značajniji otpori novom zakonu se ne očekuju jer su na prijedlogu zajednički radili predstavnici jedinica lokalne samouprave i Ministarstva gospodarstva, rent-a-car kuća, taksi udruženja i što je posebno važno – Ubera, piše Slobodna Dalmacija.
Zakon bi na snagu trebao stupiti do kraja ove godine. Taksisti su dvaput ovog ljeta masovno prosvjedovali protiv Ubera, a na prometnicama smo svjedočili brojnim nemilim scenama.
Iako ministar Oleg Butković još ne želi konkretno govoriti o novostima koje će donijeti Prijedlog zakona, neslužbeno se može doznati koje su ključne novosti - Uber ostaje i tretirat će se kao drugi taksi prijevoznici, s dozvolama i licencijama, a taksisti će se morati pomiriti s većom konkurencijom jer će biti znatno više dozvola. Ali, do licencija će se lakše dolaziti.
Novi zakon liberalizirat će tržište, ne u potpunosti, a u kolikoj mjeri, još je možda jedino otvoreno pitanje. Okvir još nije definiran. Dosad su jedinice lokalne samouprave imale pravo određivati koliko će dozvola biti. U praksi je to bilo vrlo šaroliko. Neki gradovi ograničavaju broj dozvola, neki uopće ne.
"Protivimo se potrebom za dvostruku administraciju kroz izdavanje licenca i dozvola. Prve se izdaju na razini države, druge u gradovima. To je nepotrebno, jer je dugotrajan proces, ostavlja prostor za lokalnu korupciju i ograničava poduzetništvo što u konačnici znači veće cijene prijevoza za građane i manje radnih mjesta. Podržavamo ista pravila za sve odnosno izdavanje većeg broja licenca na razini države, međutim, gradske dozvole su nepotreban namet kojeg treba ukloniti", rekao je Davor Tremac, čelni čovjek Ubera za Jugoistočnu Europu, piše Slobodna Dalmacija.