U tijeku je donošenje Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog
prometa za idućih 10 godina- cilj je smanjiti broj prometnih
nesreća i povećati sigurnost svih sudionika.
Postavlja se i pitanje hoće li se planom ukinuti zasad dopuštenih
0,50 promila alkohola u krvi za vozače ali i dozvoljeno
prekoračenje brzine od 10 posto?
Za 50 posto smanjiti broj osoba poginulih u prometnim nesrećama i broj teških nesreća do 2030. - cilj je nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa. Na temelju planiranih istraživanja odlučivat će se i o promjeni dopuštenih promila alkohola u krvi vozača, pa tako ona može pasti ispod sada dopuštenih 0,5.
''Ukoliko će se pokazati da alkohol u ovom obliku, 0,5, znatno doprinosi pogoršanju sigurnosti cestovnog prometa predložit će se nadležnom ministarstvu da se smanji ta tolerancija alkohola na organizam'', rekao je Rajko Horvat s Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.
Uzrok najvećeg broja prometnih nesreća s poginulim i teže ozlijeđenim osobama je brzina. Cilj je tu brojku smanjiti s 429 na 214 pa se razmatra uvođenju uređaja za nadzor brzine u automobile i smanjenje dozvoljenog prekoračenja od 10 posto.
''Riječ je o tome da će se provoditi dosada po prvi puta brojna istraživanja za prikupljanje podataka i analizu rezultata koje će biti osnova za definiranje prema potrebi određenih mjera'', kazao je pomoćnik glavnog tajnika HAK-a Sinan Alispahić.
Iako se smrtnost na cestama smanjuje, brojke nisu dobre. 2019. godine život je u prometnim nesrećama izgubilo 278 osoba, prošle godine 223, a u prva tri mjeseca ove godine u prometnim nesrećama poginulo je 49 osoba.
''Kad bi se u autu vezali svi oni koji se trebaju vezati mi bi imali najmanje 30 osoba manje svake godine poginulih u prometnim nesrećama. Nacionalni plan predviđa provođenje istraživanja gdje će se kad stručnjaci kažu svoje mišljenje će se vidjeti hoće li se predlagati promjene zakona ili ne'', rekao je Miron Huljak iz Službe za sigurnost cestovnog prometa ravnateljstva policije.
Veliki naglasak je na edukaciji i podizanju svjesnosti građana.
''Trebalo bi pooštriti zakone najviše zbog mladih koji se ne pridržavaju tih mjera'', smatra Miro iz Osijeka.
''Mislim da su zakoni dobri, još kad bi se i provodili to bi bilo
super'', rekla je Eva iz Zagreba.
Nacionalni plan za povećanje sigurnosti na cestama u idućih 10
godina još uvijek je u fazi prihvaćanja, a koje će promjene
donijeti znat će za nekoliko mjeseci.