U PULI 15 LJUDI LIZALO ISTU ŽLICU: /

Stožer s ovime neće biti sretan, u jeku korone ljudi masovno jednu žlicu stavljali u usta

Image
Foto: Pixsell

Od oko 150 uzvanika, njih petnaestak, uz jednog sa zaštitnom maskom, pristalo je lizati tradicionalnu norvešku drvenu žlicu,

20.6.2020.
21:11
Pixsell
VOYO logo

Sinoć je u pulskom Muzeju suvremene umjetnosti Istre u Puli otvorena izložba Kolekcija suvremene umjetnosti Marino Cettina, a otvaranje je bilo upriličeno kontroverznim performansom svjetski poznatog konceptualnog umjetnika Siniše Labrovića.

"Zajednička žlica", kako naziv sugerira bila je središte zbivanja u kojem je pred otprilike 150 uzvanika, petnaestak najhrabrijih, čak i jedan sa zaštitnom maskom, pristalo lizati tradicionalnu norvešku drvenu žlicu, unatoč sve većem broju oboljelih u Hrvatskoj, od čega je dvoje baš u Puli. Glas Istre javlja kako je Labrović zamolio ljude da se prije lizanja žlice poredaju u obliku obrnutog slova "u", bez "ušica" koje aludiraju na ustaštvo. Istina, prije početka "razmjene sline" naglasio je kako uzvanici mogu odbiti sudjelovati u performansu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izrugivanje epidemiji i propisanim mjerama

No, čak i uz odbijanje većine, umjetnički događaj koji je ogolio najintimniji događaj između dvije osobe, izazvao je provokaciju, šok, gađenje, ali i moguće preispitivanje samokontrole i podložnosti autoritetima, koji kroz mjere nastoje "postrojiti" građane, naročito u doba epidemije koronavirusa, kojoj se Labrović ovime na neki način i izrugivao.

Siniša Labrović je javnosti postao poznat na Dan antifašističke borbe 22. lipnja 2000., kada je u rodnom Sinju na tamošnjem spomen-obilježju zavijao rane partizanke i ranjenika. Zbog toga mu je Crkva zaprijetila da, unatoč diplomi nikad neće dobiti posao učitelja. To se i ostvarilo, pa je Labrović otišao u Berlin u kojemu i danas živi i stvara provokativne performanse.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pažnju je privukao 2005. godine multimedijalnim umjetničkim projektom Stado.org, u kojem su ovce bile sudionice reality showa, izazvavši tada medijsku pozornost svih uglednijih svjetskih medija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo