Prvi zagrebački (i regionalni) nastup škotske indie senzacije Glasvegas nisam iščekivao s nekim posebnim oduševljenjem, prvenstveno zbog jedva solidnih sedamdesetak minuta koje su mi prije par godina priredili u Amsterdamu.
Tom prilikom ekipa Jamesa Allena, prilično samodopadnog tipa koji nevjerojatno nalikuje neprežaljenom Joeu Strummeru, promovirala je svježe objavljeni drugi album "Europhic Heartbreak" koji mi je, nakon zaista briljantnog debija, predstavljao prvorazredno razočaranje. Set-listom te su večeri dominirale nove pjesme, dok su sada već kultni prvijenac sveli na izvedbe najvećih hitova.
Srećom, u utorak u Močvari dočekala nas je potpuno drugačija priča. Svjesni da im je spomenuti album daleko najniža točka karijere, repertoar su bazirali na debiju i novoj, sasvim solidnoj ploči "Later... When the TV Turns To Static", na trenutke nam jasno otkrivajući koliko im je malo nedostajalo da postanu bend stadionskih razmjera.
U prvom redu, radilo se o pjesmama kojima su se prije pet godina i predstavili svijetu ("It's My Own Cheating Heart That Makes Me Cry", "Daddy's Gone", "Geraldine", "Go Square Go"), fascinantnim spojevima doo-wap i rock pionira s bučnijim predstavnicima indieja 80-ih, prvenstveno slavnim im sugrađanima Jesus & Mary Chain.
S tim bendom ne dijele samo bizaran način sviranja bubnjeva (bubnjarka Janna čitavo vrijeme stoji iznad minimalističkog seta i udara ih kao da pokušava izvući priznanje), već i enciklopedijsko poznavanje glazbene povijesti.
Samim time, nimalo vas neće začuditi kada iz distorzirane gitarističke buke izroni vokal bliži Elvisu nego alternativnom rocku i kada u Allenovim stihovima otkrijete sirovu poeziju ulice, kod britanskih autora trajno prisutnu još od vremena punka.
Osim ranih uboda, trenutak vrijedan dugog sjećanja priredili su nam i izvedbom ledeno hladne balade "I'd Rather Be Dead Than Be With You", skinute s novog albuma čiji su svi ključni trenuci u Močvari izvedeni mnogo superiornije nego u studiju.
Zbog svega navedenog, Glasvegas danas bez ikakve dvojbe
predstavlja punokrvnu klupsku atrakciju kojoj sasvim malo
nedostaje da ovakve koncerte počne održavati pred desecima tisuća
ljudi.