Udruga U ime obitelji u ponedjeljak je najavila da će se žaliti Vrhovnome sudu na prvostupanjsku presudu zagrebačkog Županijskog suda koji je kao neosnovanu odbacio tužbu te i još četiri katoličke udruge protiv portala Index.hr u kojoj su tvrdili da je taj portal u tri objavljena članka diskriminirao katolike.
U ime obitelji prvostupanjsku presudu smatra nepravednom navodeći da "nije utemeljena na činjenicama" koje je dostavila zagrebačkom Županijskom sudu.
U priopćenju upućenom medijima u ponedjeljak, Udruga navodi riječi svoga punomoćenika, odvjetnika Krešimira Planinića: "Prateći obrazloženje prvostupanjskog suda u ovom predmetu ispada da možete vrijeđati do mile volje, a onda se skrivati iza nekakvog umjetničkog izražavanja i da to niste mislili. Obrana tuženih se temeljila samo na njihovim izjavama da oni zapravo kritiziraju HRT kad npr. kažu za katolike da su bolesnici. Bit će zanimljivo u drugostupanjskom postupku iščitavati promišljanje Vrhovnog suda o ovom stavu."
Petero tužitelja - U ime obitelji, Vigilare, Studentski katolički centar Palma, Udruga za promicanje obiteljskih vrijednosti - blaženi Alojzije Stepinac i Hrvatsko katoličko društvo prosvjetnih djelatnika - tražilo je u tužbi micanje s portala triju članaka u kojima je Index.hr pisao o načinu na koji je HTV pratio dolazak relikvija sv. Leopolda Mandića u Hrvatsku.
Riječ je o člancima "Mrtvaci uživo: Katoličke nekrofilske orgijie su najluđi show na HRT-u", "Što slušati dok čekate u redu za diranje mrtvaca" i "Katolici se razbjesnili i počeli prijetiti - što bi rekao sveti Leopold", a sud je u presudi zaključio da sadržaj tih članaka "nije doveo niti nije mogao dovesti do objektivno negativnog učinka prema osobama katoličke vjeroispovijesti u smislu stavljanja ih u bilo kakav nepovoljniji položaj u odnosu na bilo kog drugog".
Vjernici, zaključio je sud, nisu bili "meta" članaka, već je njihov smisao i cilj bio izreći satiričku kritiku predmetnog događaja, kao i da je naglasak u tim člancima "na kritici TV prijenosa navedenog događaja i istima se isuviše satirički problematiziraju običaji katoličke crkve, a njihovim sadržajem nije dovedeno u pitanje pravo osoba katoličke vjeroispovijedi da se javno okupljaju i javno očituju svoju vjeru".