Opuštanje, dotjeravanje i briga o zdravlju. Sve su to razlozi zašto žene odlaze u kozmetičke salone. A tamo odlaze na svašta.
"Sad imamo dosta potražnje za detoks lica i tijela, također radimo tretmane radiofrekvencije, mikrodermoabrazije, dubinsko čišćenje lica", kozmetičarka Sandra.
U Hrvatskoj kozmetičkih i frizerskih salona ima sve više. Samo se u protekle dvije godine otvorilo 200-tinjak novih.
"Jedan dio se odnosi na sezonski porast koji sada kreće sa novogodišnjim odlukama ipribližavanjem ljeta, ali vidi se i ukupni porast prometa. Vidi se da žene više ulažu u to, možda je to ona granica kada vam je dosta više svega i želite se pobrinuti za sebe i brinuti se o sebi", Anamarija Tretinjak, pročelnica sekcije kozmetičara.
No, ono što se danas smatra ljepim i poželjnim nije uvijek bilo tako. Ljepota se mijenjala kroz povijest i društva. Na njezinu percepciju utjecali su ekonomski i društveni status, kultura, obrazovanje.
"Gledate li stare filmove iz 50-ih godina primjetit ćete da su tada popularne glumice za današnje kriterije sa 10 kg više. Za većinu nas one su sasvim normalne žene", Željka Jelavić, etnologinja.
A upravo su te žene pod pritiskom društveno osmišljenog ideala ljepote koji naprosto ne odgovara onome kako većina žena izgleda.
"Tijekom socijalizacije usvajamo te vrijednosti, standarde, norme. Ti ideali, ti konstrukti koji su kreirani, medijski promovirani, mogu vrlo negativno djelovati. Ne samo na samopouzdanje već i na evaluaciju drugih ljudi. To je jedan začarani krug koji se neprestano perpetuira", Marija Geiger Zeman, Centar za ženske studije.
Taj začarani krug najbolje je prekinuti tako da sebe i druge volimo ne usprkos veličini, godinama, rasi nego upravo zbog njih.