Turistički vlakići preskupi za Dubai, ali ne i za Zagreb

Dva turistička vlakića koja se od prošlog ljeta nalaze na ulicama Zagreba nisu Gredeljev proizvod, nego talijanske tvrtke Dotto Trains. Cijena im je 350.000 eura.

21.12.2009.
11:37
VOYO logo

Turistički vlakići koji turiste vozaju kako bi upoznali Zagreb nisu domaći proizvod, kako je to bilo predstavljano, nego uvozni. Točnije, za njega nije zaslužan Gredelj, nego talijanska tvornica vlakića Dotto Trains.

Najskuplji vlakić na tržištu iznosi oko 250 tisuća eura, a ZET je svoje platio oko 350 tisuća eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tvrtka Tehnotrade iz Pule bila je Gredeljev posrednik u uvozu, a zastupa Dotto Trains u Hrvatskoj.

"Gredelj nas je našao jer se bavimo industrijskom opremom. Vlakiće smo uvezli nedovršene, a Gredelj je na njima obavio završne poteze", pojasnio je vlasnik Tehnotrade Tihomir Šajn, čija se tvrtka spominjala kao jedan od dobavljača i u aferi skupih WC-a na okretištima u Dupcu i Dubravi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bivši predsjednik Uprave Gredelja Antun Fabek, koji je lani visoku cijenu pravdao time što je Gredelj morao razviti poseban program za izradu vlakića, priznao je da im se razvoj nove tehnologije nije isplatio te da su zato i uvezli vlakiće iz Italije. Prema njegovim riječima, Gredelj je postavio stolce i uredio interijer vlakića, te ih prebojio.

"To jest Gredeljev proizvod. Pa ne može Gredelj proizvesti motor. Motore, šasije i prijenosnike morali smo nabaviti. Vlakići su skupi jer je u cijenu uračunat leasing i osiguranje", kazao je Fabek za Večernji list.

Željko Vrbanus, poduzetnik iz Siska koji se bavi metalnom industrijom, također je razvio program za izradu turističkih vlakića, no kriza ga je spriječila da projekt ostvari ove godine.

"Prije četiri godine kupio sam polovni turistički vlakić za 98.000 eura, a na njegovo uređenje potrošio sam još dvadesetak tisuća eura. Najskuplji vlakići od 250.000 eura su space shuttleovi. Proizvedeni su uglavnom za Dubai i uopće se ne prodaju. Pri registraciji se vlakić tretira kao traktor i godišnje osiguranje mu iznosi oko sedam tisuća kuna", ispričao je Vrbanus.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema njegovim riječima, brojni gradovi u Hrvatskoj također žele vlakiće, no žele ih i privatnici. Njegova računica kaže kako će svoje vlakiće moći prodavati po cijeni od 75.000 eura.

Direktor ZET-a Ivan Tolić kaže da su vlakići skupi jer je u cijenu uključeno održavanje i osiguranje, te da od Hypo leasinga naplaćuju penale za vrijeme koje vlakić ne vozi ili kada je u kvaru. Napamet nije znao kolika je rata leasinga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo