- Daruvar je kažu najljepši mali grad u Hrvatskoj. Grad je to koji se može pohvaliti najvećim i najstarijim stablom ginka u Hrvatskoj. Prepoznatljiv je i po dvorcu obitelji Janković iz 18 stoljeća.
Nadaleko su poznate Daruvarske toplice. A tko god dođe u Daruvar, kažu mora probati poznato daruvarsko pivo i vino. Ali po pitanju promocije grada gotovo ništa nije odradilo posao kao najobičnija registracijska pločica!
Ne prođe zeleno na semaforu, a da u Zagrebu ne vidite i oznaku Daruvara. Gradonačelnik Damir Lneniček prepričava - napravilo je to besplatnu promociju gradu i izvan granica. "Svojevremeno jedan francuski novinar kad je bilo Europsko prvenstvo u Francuskoj, bilo mu je simpatično da najveći broj navijača dolazi iz Daruvara", kazao je Lneniček.
Naime mnogi su do Francuske išli rent a carom, a oni mahom imaju Daruvarske oznake. Što je i logično, jer istražili smo: obvezno autoosiguranje za 5 godina staro vozilo od 65 kilowata, ako ga registrira 30-godišnjak bez bonusa - najskuplje je u Zagrebu - stoji 2490 kuna. Isto toliko i u Krapini.
Najjeftinije je automobil registrirati u Delnicama, Križevcima,
Našicama, Požegi, Slatini i Vukovaru za 1544 kune. A daleko
najjeftiniji s premijom od 1419 kuna je Daruvar.
Pa su mnoge tvrtke tamo otvarale podružnice da bi uštedile
na osiguranju i to očito u dogovoru.
"Na istom objektu u ili prostoru u najmu svi su prijavljeni da ne bi morali plaćati ekstra prostore poslovne", tvrdi gradonačelnik Lneniček. I tako se dogodilo ovo. S 4200 - 2010. godine - broj osobnih vozila s oznakom DA, prema podacima Centra za vozila sada se popeo na čak 27 tisuća i tako se izjednačio s ukupnim brojem stanovnika Daruvara zajedno s okolicom. No građanima ne smeta.
Ne samo zbog reklame, ne smeta im i zato što svatko tko nosi DA na automobilu dio novca prilikom registracije daje za ceste na području Daruvara koje uglavnom ne koristi.
Kako se to formiraju cijene, pitali smo u Uredu koji predstavlja sve osiguravajuće kuće. "Danas društva samostalno oblikuju cijene i mogu se gotovo svakodnevno mijenjati. Cijene se doista razlikuju i ovise o više faktora, jedan od njih je povijest šteta, gdje vlasnik ima prebivalište, koja je njegova dob, tko koristi to vozilo", kazao je Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranja.
U ovom pitomom gradu cijene su i dalje jeftinije nego drugdje. Pitanje je samo dokad, jer s rastom broja vozila raste i rizik od šteta.