Sindikat hrvatskog vozaca upozorio je danas da su mnogi vozaci, zbog nacina obracuna njihovih placa i nepostivanja zakonskih odredaba o obveznom odmoru, prisiljeni raditi i kad nisu odmorni i da se u takvoj situaciji moze dogoditi neka tragicna nesreca poput one hrvatskog autobusa u Italiji.
"Svaka osoba koja ima bilo kakve veze s prometom bilo tereta ili putnika u RH znala je da se ovakvo sto mora kad-tad dogoditi, jedino se nije moglo znati kada ce se to dogoditi, gdje ce se dogoditi i koliki ce biti broj zrtava", navodi se u priopcenju koje je Sindikat hrvatskog vozaca objavio u povodu tragicne nesrece hrvatskog autobusa u Italiji.
Autobus u kojem je bilo 76 putnika, iz jos neutvrdenih razloga sletio je s autoceste i prevrnuo se, pri cemu je poginuo 27-godisnji mladic, dvije su osobe teze a 73 lakse ozlijedene. Autobus je vlasnistvo prijevoznika Darko Tours, a prevozio je hrvatske turiste u aranzmanu putnicke agencije Alga Travel iz Zagreba u Rim.
Sindikat navodi da je, upravo strahujuci od moguce nesrece, pokusavao nadleznim institucijama "dati do znanja sta se radi i kako se radi, ali nitko nije poduzeo bas nista... ponajmanje resorni ministar", prijasnji ni sadasnji. Iskoristili smo sve mogucnosti, cak i utjecaj predsjednika Republike, da pokusa uvjeriti ministra Sinisu Hajdas-Doncica da saslusa predstavnike Sindikata o trenutnom stanju i opasnostima koje prijete svim sudionicima cestovnog prometa, no do danas se nije oglasio, istice Sindikat.
Stanje je alarmantno vec duze vrijeme, prvenstveno zbog nacina obracuna place vozaca koji se zasniva na postotku od realizacije pa su vozaci su prisiljeni raditi sto vise kako bi nesto zaradili, upozorava Sindikat. Neki poslodavci angaziraju i vozace koji su zaposleni kod drugih poslodavaca, a propisi koji "strogo propisuju koliko vozac smije raditi i koliko se mora odmarati" cesto se ne postuju, upozorava Sindikat vozaca.
Pritom istice da nisu svi poslodavci losi. Dapace, postoji velik broj poslodavaca koji se trudi raditi na zakonom propisan nacin, istice Sinidkat vozaca i dodaje kako se posteni poslodavci na slobodnom trzistu moraju boriti s nelojalnom konkurencijom, to jest s onim poslodavcima koji su svoje troskove poslovanja smanjili na nezakonit nacin.
U problematicne prijevoznike Sindikat vozaca ubraja i tvrtku Darko Tours, navodeci da su s tim poslodavcem pokusavali uspostaviti dijalog radi rjesavanja nepravilnosti i problema u odnosu prema zaposlenicima, ali da se oglusio na sve, cak i na poziv Vladinog ureda za socijalno partnerstvo.
Sindikat vozaca trazi da se angaziraju sve nadlezne institucije kako bi se otkrila pozadina teske prometne nesrece u Italiji i nudi im svoja saznanja kako bi se slicne nesrece sprijecile u buducnosti.
Upozoravaju i kako dolazi vrijeme skolskih izleta te pozivaju nastavnike da "obrate osobitu pozornost na to je li prijevoznik angazirao odmornog vozaca". Pritom navode kako potvrde poslodavca o odmoru vozaca cesto nisu mjerodavne.