Antonio otpisuje stari automobil, a plan oko kupnje novog limenog ljubimca će požuriti da mu rast trošarina od iduće godine dodatno ne 'zapapri' cijene.
"To mi je veliki problem, zato žurim do Nove godine, da to riješim", priznaje.
Vlada od iduće godine planira povisiti automobilske trošarine za koje se trgovci automobilima nadaju da neće značajno utjecati na tržište automobila koje se počelo oporavljati od recesije.
"Najbolje će proći kupci vozila koja stoje iznad 300 tisuća kuna. Dakle, kod tih vozila dolazi do značajnijeg smanjenja trošarina, a kod ovih svih drugih kategorija vozila s obzirom na CO2 novih vozila, ne bi se trebale bitno mijenjati cijene vozila", Marin Petrić, voditelj prodaje AC Dujmović Rijeka.
Nove se trošarine određuju i za nove i za rabljene automobile prema vrijednosti automobila, količini ugljikova dioksida koje ispuštaju i prema gorivu koje automobil koristi.
Na prosječnom malom rabljenom automobilu trošarine će rasti i do 120 posto ili konkretno: od sadašnjih 1400 do 1500 kuna na tri do 3.500 kuna. A na novim automobilima iste klase će rasti i do 8 tisuća kuna.
A davanja za državu kod kupnje novih automobila u Hrvatskoj su već sada među najvišima u Europi.
Od 200 tisuća kuna koliko stoji primjerice nova Toyota Avensis, kupac već sada za državu mora izdovojiti oko 50 tisuća kuna za PDV i trošarine, a za taj model od Nove godine je tu i dodatnih 1400 kuna.
PDV-a na rabljena vozila nema i kupac plaća samo 5 posto poreza na promet, pa se sve više građana odlučivalo na kupnju rabljenog automobila. Zbog toga je vozni park u Hrvatskoj zadnjih godina sve stariji.
"Treba napomenuti da je prosječna straost hrvatskog voznog parka svih vozila u RH u ovim času blizu 14 godina, preko 13, 6 godina. Kad su u pitanju osobni automobili, M1 kategorija koja je najzanimljivija, nažolost ove godine ćemo doseći brojku preko 13 godina starosti", kaže Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatska.
Od rasta automobilskih trošarina država očekuje u idućoj godini očekuje "ubrati" 60 milijuna kuna.