U izvješću Svjetske banke, koje su jučer u nazočnosti ministra prometa Siniše Hajdaša Dončića predstavili voditelj ureda Svjetske banke za Hrvatsku Hongjoo Hahm i stručnjak za promet Svjetske banke Jean-Francois Marteau, tako se navodi da bi na željeznici 2016. godine trebalo raditi 6.543 ljudi u odnosu na 12.466 u 2011. U 2016. godini u Svjetskoj banci smatraju da bi Hrvatska trebala imati 2.282 kilometra pruga u odnosu na 2.632 kilometra iz 2011. U toj organizaciji tvrde da bi provedba njezinih preporuka u iduće tri godine učinila hrvatske željezničke tvrtke profitabilnima pa bi tako 2015. godine HŽ Infrastruktura imala neto dobit od 112 milijuna kuna, HŽ Cargo 25 milijuna kuna dok bi HŽ Putnički prijevoz počeo poslovati s dobiti 2016. godine, kada bi ostvario profit od milijun kuna.
Analiza Svjetske banke pokazala je da hrvatska željeznička poduzeća znatno zaostaju u odnosu na ista poduzeća u drugim zemljama EU pa su po produktivnosti radne snage gotovo dvostruko lošija u odnosu na prosjek 27 zemalja EU, a jako loše stoje i glede produktivnosti vagona. No, zato imaju puno više šefova po kilometru pruge nego druga željeznička poduzeća iz Europske unije.
Stručnjaci Svjetske banke ocijenili su plan restrukturiranja HŽ-ovih tvrtki da je u u pogledu rezanja troškova nedovoljno ambiciozan (taj plan predviđa rezanje radne snage za 30 posto), dok investicijski plan predviđa velike proračunske transfere. Svjetska banka preporučuje zato više korištenja fondova EU i navodi da je Hrvatskoj na raspolaganju više od 2,4 milijarde eura iz tih izvora od 2014. do 2020.